Boka kao epicentar savremene muzike cijelog regiona
U produkciji KotorArta i Porto Montenegra, sinoć je, pred prepunim gledalištem u Muzeju pomorskog nasljeđa, nastupio No Borders Orchestra /Orkestar bez granica/ pod dirigentskom palicom njihovog osnivača i dirigenta, Premila Petrovića.
Koncert pod nazivom Berghain inspiration predstavio je pet svjetskih premijera, pet sjajnih mladih kompozitora sa Balkana. Inspirisani kultnim berlinskim klubom Berghain kreirali su novu muzičku baštinu regiona. Kompozitori su: Draško Adžić (1979, Beograd), Darija Andovska (1978, Skoplje), Danijel Zontar (1979, Sarajevo), Drinor Zymberi (1987, Peć) i Davor Branimir Vincze (1983, Zagreb). Publika je bila oduševljena novim, modernim izrazom i sjajnim izvođenjem ovih novih dijela Orkestra bez granica.
Orkestar bez granica ustanovljen 2012. godine u Beogradu i u Berlinu, kao nevladina organizacija s ciljem da inicira pozitivni društveni razvoj kroz snagu pomirenja i kreativnu saradnju. Ovaj regionalni prekogranični simfonijski orkestar pruža najviši umjetnički kvalitet i poziva na novu vrstu komunikacije. Tražeći načine dekonstrukcije i transformacije društvene zajednice, zagovarajući pozitivne promjene da društvo bude inkluzivnije, interkulturalnije, otvorenije i demokratsko više nego što trenutno jeste, Orkestar služi kao platforma za prevalizaženje nacionalizma, rasizma, ksenofobije, homofobije i krvavog nasljeđa prošlosti u regionu Zapadnog Balkana, pa i šire. Započeo je svoju godišnju balkansku sezonu širenjem muzike i svojih poruka godine 2018. Premil Petrović, inicijator, šef-dirigent i umjetnički direktor Orkestra, s kojim je 2015. godine snimio album za Izdavačku kuću Universal Music – Deutsche Grammophon, diplomirao je dirigovanje na Visokoj školi za muziku Hans Ajsler u Berlinu, u klasi prof. Vinfrida Milera. Njegov repertoar uključuje interpretacije stare muzike, opere i simfonije klasicizma i romantizma, kao i premijere savremene muzike. Premijerno je dirigovao opere Isidore Žebeljan, jedne od najistaknutijih savremenih srpskih kompozitora. Često diriguje u eksperimentalnim muzičkim pozorištima, poput produkcije Šenbergovog Pjeroa mjesečara, u režiji Brusa Labrusa, za čiji je film, pod istim nazivom, snimio drugo izvođenje. Sarađivao je s rediteljem Bretom Bejlijem na postkolonijalnoj produkciji Verdijeve opere Makbet, u aranžmanu Fabricija Kasola u Kejptaunu, koja je zatim prikazana na najznačajnijim evropskim festivalima. Dobitnik je Nagrade Hans Ajsler, za interpretaciju savremene muzike.