KotorArtić – opera Čarobna frula za najmlađe

Tradicionalni program za najmlađe KotorArtić, s idejom da djeca zavole klasičnu muziku, ove godine je posvjećen operi. KotorArt Don Brankovi dani muzike u goste dovode umjetnike iz Udruženja Visoko C iz Novog Sada, koji će izvesti operu Čarobna frula Volfganga Amadeusa Mocarta, prilagođenu dječijem uzrastu. Jedna od najpopularnijih opera muzičkog genija biće izvedena u utorak, 23. jula na Pjaci od kina, u jutarnjem terminu u 11h, kao i u dva večernja, od 20 i 21 sat. U predstavi bajkovitog svijeta Mocarta posjetioci će upoznati čuvenu Kraljicu noći (Marija Cvijić), Sarastra (Vladimir Zorjan), Tamina (Branislav Cvijić), Paminu (Astina Bračer), Papagena (Ivan Nikolić) i Papagenu (Ana Bajić). Klavirski saradnik na koncertu je pijanistkinja Marina Mikić.

Carobna frula foto 2 Bogdan Bogdanovic.jpg
Udruženje umjetnika Visoko C osnovano je 2015. godine, s ciljem da priprema i realizuje opere, komade s pjevanjem, opere za djecu, mjuzikle; da organizuje koncerte, edukuje građane, a posebno djecu, o značaju umjetnosti, kao i da organizuje časove glume, pjevanja i ljetnje kurseve. Na koncertima pod nazivom O Ljubavi, članovi udruženja prezentovali su niz vječnih melodija koje izvode solisti pjevači u pratnji kamernog sastava ili klavira. Kroz vječne melodije španske pjesme, italijanske kancone i ruske romanse, predstavljene su priče iz svakodnevnog života o ljubavi prema bližnjem, prirodi, domovini i sl. Operama za djecu udruženje utiče na izgradnju muzičkog ukusa kod najmlađih, a kroz mogućnost učestvovanja djece u samim izvođenjima, opera doprinosi razvoju kreativnosti i jačanju njihovih ličnosti. U vremenski svedenim aranžmanima, prilagođenim dječjoj publici, moderno izrežiranim, uz pratnju klavira ili kamernog sastava, Visoko C realizovalo je više različitih operskih djela.
Carobna frula foto 3 Bogdan Boganovic.jpg
BIOGRAFIJE UMJETNIKA
 
Marija Cvijić, koloraturni sopran, ljubav prema pjevanju i muzici stekla je još od malena, dok je bila član hora Bajićevi slavuji. Po zavšetku Srednje muzičke škole Isidor Bajić, diplomirala je solo pjevanje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Vere Kovač-Vitkai. Učestvovala je na mnogim takmičenjima za solo pjevače i osvojila nekoliko nagrada. Dva puta bila je dobitnica stipendije Fonda za talentovane mlade pjevače Melanija Bugarinović i ćerka Mirjana Kalinović-Kalin. Godine 2013. postala je stalni član Opere Srpskog narodnog pozorišta, a od 2019. i njen solista, gdje je učestvovala u operama Lorcinga, Gotovca, Čimaroze, Despića, kao i u Mocartovoj Čarobnoj fruli, s jednom od najzahtevnijih koloraturnih uloga Kraljice noći. Nastupala je na tematskim koncertima s Branislavom Cvijićem, u Somboru, Zrenjaninu, Rumi, Novom Sadu. U dječjim operama koje izvodi Udruženje umjetnika Visoko C, i koje je osnovala zajedno sa suprugom, igrala je u više od 400 predstava širom Vojvodine, pjevajući glavne uloge u operama Snežana, Crvenkapa, Medvedova ženidba, Ježeva kućica, Bastijen i Bastijena, Pepeljuga, Priče sa salaša.
Vladimir Zorjan, nakon stečenog srednjeg muzičkog obrazovanja u Muzičkoj školi Isidor Bajić, upisao je studije solo pjevanja na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Vere Kovač-Vitkai. U operi Srpskog narodnog pozorišta debitovao je 2001. godine, gdje je tokom narednih osamnaest sezona ostvario više basovskih i bas-baritonskih uloga u operama: Don Đovani, V. A. Mocarta; Boemi, Toska I Madam Baterflaj, Đ. Pučinija; Viva la mama, G. Donicetija; Magbet, Trubadur, Rigoleto i Travijata, Đ. Verdija; Slepi miš, J. Štrausa; Karmen, Ž. Bizea; Katarina Izmailova, R. Bručija. Sarađivao je s renomiranim dirigentima iz zemlje i inostranstva kao što su Marko Parizoto, Đampaolo Marija Bizanti, Uroš Lajovic, Jon Janku, Đanluka Marčano, Zoran Juranić, Bojan Savić, Imre Toplak, Željka Milanović, i s režiserima: Katarinom Liberoviči, Polom Fliderom, Dejanom Miladinovićem, Božidarom Đurovićem, Darijanom Mihajlovićem, Vojislavom – Vojom Soldatovićem.
Branislav Cvijić, tenor, završio je Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu, odsjek
solo pevanje, u klasi prof. Zvonimira Krnetića, a usavršavao se kod Dragoslava Ilića, soliste-tenora Narodnog pozorišta u Beogradu. Dobitnik je prvih nagrada na republičkim i saveznim takmičenjima i laureat takmičenja u Moskvi 2008. godine. Ostvario je više od dvadeset solističkih koncerata, preko dvije stotine solo nastupa, oko pedeset nastupa sa kamernim sastavima. Član je Opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu od 2003. godine, a od 2006. njihov solista i stalni član. Ostvario je preko dvadeset operskih uloga u djelima: Slepi miš R. Štrausa, Seoski lola D. Jenka, Ljubavni napitak, G. Donicetija, Katarina Izmailova D. Šostakoviča, Pokondirena tikva M. Logara, Lepa Galatea F. Supea, Seviljski berberin Đ. Rosinija, Nabuko Đ. Verdija, Čarobna frula V. A. Mocarta, Pop Ćira i pop Spira D. Despića. Od 2005. godine član je Kamernog muzičkog društva (KMD) iz Novog Sada, a godine 2015. osniva Udruženje umjetnika Visoko C, čiji je cilj promovisanje domaće i strane muzičke kulture, prvenstveno operske, i edukovanje najmlađih.
Astina Bračer osnovno i srednje muzičko obrazovanje završila je u Muzičkoj školi Petar Konjović u Somboru. Solo pjevanje studirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Dobitnica je više nagrada u Srbiji i inostranstvu. Članica je Udruženja Visoko C od 2018. godine.
Ivan Nikolić, bariton, pohađao je Muzičku školu Josip Hatze u Splitu, odsjek harmonika, i Muzičku školu Vojislav Vučković u Nišu, odsjek solo pjevanje, u klasi prof. Gordane Milošević. Diplomirao je 2002. godine na Fakultetu muzičke umetnosti u Prištini, u klasi prof. Olge Koroljkove, nakon čega je završio operski studio Biserke Cvejić, pri nacionalnom teatru u Beogradu, u klasi prof. Gordane Jeftović. Godine 2005. položio je prijemni ispit za operski studio u Bielu, u Švajcarskoj, gdje je radio s prof. Hansom Peterom Blohvicom. Održao je veliki broj koncerata i učestvovao na takmičenjima u zemlji i inostranstvu. Angažovan je kao solista u nekoliko horova u Srbiji. U Kamernoj operi Madlenijanum ostvario je uloge u djelima Orfa i Rosinija, a od 2007. godine u Operi Srpskog narodnog pozorišta brojne uloge u operama Boemi, Toska, Madam Baterflaj, Đ. Pučinija; Travijata, Rigoleto, Trubadur, Đ. Verdija; Telefon, Đ. K. Menotija, Pokondirena tikva, M. Logara, Viva la mama, G. Donicetija. Pedagoškim radom počeo je da se bavi 2002. godine, najprije u Muzičkoj školi Kornelije Stanković u Trsteniku, a od 2010. godine u Muzičkoj školi Teodor – Toša Andrejević u Rumi, u Srbiji.
Ana Bajić završila je Srednju muzičku školu Isidor Bajić, odsjek solo pjevanje, u klasi prof. Senke Nedeljković, 2016. godine, a trenutno završava master studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, na smjeru muzička pedagogija. U Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu radi honorarno od 2015. godine, gdje je ostvarila uloge u operama Čarobna frula, V. A. Mocarta i Pop Ćira i Pop Spira, D. Despića. Profesor je muzičke kulture u Računarskoj gimnaziji Smart, od 2016. godine, а оd 2018. član je Udruženja Visoko C, s kojim izvodi opere za djecu. S koleginicama iz Pozorišta mladih u Novom Sadu radi i u školici mjuzikla Pozorištanci, za djecu od sedam do jedanaest godina.
Marina Mikić, pijanistkinja, završila je muzičku školu u Herceg Hovom, u klasi prof. Zorana Redžića. Klavir je diplomirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Kemala Gekića. Tokom školovanja osvojila je više republičkih i saveznih nagrada. Usavršavala se na brojnim majstorskim kursevima kod renomiranih pedagoga, kao što su Igor Lasko, Vladimir Krpan, Konstantin Bogino, Aleksej Nasedkin, Jelena Rihter, Jokuthon Mihailović, Dorian Leljak, Arbo Valdma i dr. Snimala je za RTV Srbije i Crne Gore. Nakon svog prvog solističkog resitala, koji je održala s jedanaest godina, s vremenom je osvajala pijanistički repertoar koji danas obuhvata široki stilski raspon solističkih, kamernih i orkestarskih djela. Nastupala je u Sloveniji, Austriji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Italiji, Slovačkoj i Srbiji. Zaposlena je u zvanju samostalnog stručnog saradnika-korepetitora na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Pored koncertne, saradničke i pedagoške aktivnosti, angažovana je na različitim organizacionim poslovima: asistent umjetničkog direktora Međunarodnog festivala KotorArt, član Umjetničkog odbora Somborskih muzičkih svečanosti i član
Odbora
A Festa, Akademije umetnosti u Novom Sadu, 2011, 2012. godine.