Objavljene dvije publikacije KotorArta

UNESCO konferencija Nova normalnost i Crnogorske muzičke godišnjice

Međunarodni festival KotorArt je izdao dvije publikacije, povodom dvije konferencije koje su se tokom 2021. godine održale u Kotoru. Jedna je bila posvećena pandemiji virusa COVID-19 i posljedicama iste na svijet kulture i turizma, dok je druga u fokusu imala značajne godišnjice za crnogorsku muzičku istoriju. Urednice publikacija su Jovana Viculin i Sara Mandić (Nova normalnost) i Nataša Đačić Božić (Crnogorske muzičke godišnjice).

Nova normalnost.jpg

 

Dvojezična publikacija Nova normalnost/The New Normal sadrži skup tekstova učesnika istoimene konferencije. Cilj konferencije, čija je realizacija podržana od strane UNESCO Programa participacije, bio je promišljanje, preispitivanje i preoblikovanje uloge i pozicije umjetnosti i kulture, ali i analiza i diskusija mogućih načina i strategija za ublažavanje uticaja pandemije izazvane virusom COVID-19 na sektor kulture i kulturnog turizma, na podsticanje interkulturnog i intersektorskog dijaloga, kao i sagledavanje pozicije uticaja i značaja kulture i umjetnosti u kriznim vremenima. Petodnevna konferencija, realizovana u okviru XI KotorArt Pjace od filozova, okupila je ambasadore brojnih zemalja, kao i eminentne stručnjake iz sfera umjetnosti, kulture, kulturne politike, kulturnog turizma i sociologije.

 

Publikacija Crnogorske muzičke godišnjice, podsjeća na značajne jubileje, koji su uticali na razvoj crnogorske muzičke kulture. Predstavljanjem umjetničke, pedagoške i spisateljske djelatnosti Jovana Ivaniševića, prvog školovanog muzičara porijeklom iz Crne Gore, povodom 160 godina od rođenja, bavila se Marijana Kokanović Marković. Luka Milunović je, povodom 150 godina od osnivanja, pisao o Crnogorskoj vojnoj muzici, čije je angažovanje pratilo različite javne i društvene događaje, diplomatske prijeme, oficijelne državne događaje, ali i ratne operacije Crnogorske vojske. Otkrićem izgubljene operete Naše narodno uskrsnuće, prvog muzičko-scenskog djela odigranog prije 150 godina na prostorima današnje Crne Gore, Dobrila Popović upotpunila je svoja razmatranja o svestranom češkom umjetniku i kompozitoru prve crnogorske himne Ubavoj nam Crnoj Gori, Antonu Šulcu. O životu, radu i djelu Vide Matjan, pedagoga, kompozitora, dirigenta, pijaniste, etnomuzikologa, zaslužnog muzičkog radnika po kome kotorska Škola za osnovno i srednje muzičko obrazovanje nosi ime, povodom 125 godina od rođenja, pisala je Ivana Marić.

KotorArt više od 20 godina kroz različite muzičke sadržaje doprinosi predstavljanju i promociji nacionalne umjetničke muzike i kulturne baštine, stimuliše savremeno stvaralaštvo, afimiše i promoviše reprezentativne domaće umjetnike i kreira crnogorsku umjetničku scenu. Festival je pružio svu neophodnu organizacionu, logističku i finansijsku podršku javnoj prezentaciji radova, i inicirao realizaciju ovih publikacija. Zahvaljujući finansijskoj podršci UNESCO-a i Fondacije Don Branko Sbutega, omogućeno je njihovo štampanje. – izjavili su iz PR službe KotorArta.