PRAVA LJETNJA POSLASTICA

RIJEČ VIŠE: Koncert Roman i prijatelji: muzička jedinjenja na KotorArtu
 
KotorArt, prateći razvoj današnjih velikih festivala i savremene strategije u promovisanju umjetnosti, već nekoliko godina uspješno sarađuje s Lušticom bej koja je i ove godine pomogla da se realizuje jedan od programa Don Brankovih dana muzike. Koncert pod nazivom Roman i prijetalji: muzička jedinjenja održan je u subotu 28. jula, dok je ovaj program u proširenoj verziji slušala i kotorska publika u ponedjeljak, 30. jula, u Crkvi Sv. Duha. Na početku koncerta, posjetiocima su se obratili izvršni direktor kompanije Luštica Development, Daren Gibson, i direktor KotorArt Don Brankovih dana muzike, Ratimir Martinović, koji su bili zadovoljni međusobnom saradnjom.


Po već isprobanom konceptu na domaćem terenu, a koji se njeguje i na drugim festivalima, nastup Romana Simovića, kao domaćina večeri, okupio je njegove najbliže saradnike. Jedan od najboljih violinista našeg regiona, koncert-majstor Londonskog simfonijskog orkestra, Simović je nastupio s muzičarima koji su i prošle godine svirali na KotorArtu, s violistkinjom Milenom Simović, violončelistom Đovanijem Njokijem i violončelistom Draganom Đorđevićem, dok je premijerno u Crnoj Gori predstavio violinistkinju Čečiliju Cijano i violistu Roberta Smisena. Čečilija Cijano djeluje na poziciji prve violine u Gudačkom kvartetu Liskam i na mjestu vođe druge violine Roterdamskog filharmonijskog orkestra. Kada je riječ o pultu viola, Milena Simović je članica Oksfordskog filharmonijskog orkestra a nastupa i s Londonskim simfonijskim orkestrom, dok je Robert Smisen bio vođa deonice u čuvenom orkestru Academy St. Martin in the Fields (АSMF). Đovani Njoki, koji je izvođačko iskustvo sticao u Salcburškoj kamerati, Kraljevskom filharmonijskom orkestru u Londonu, Minhenskim filharmoničarima, Londonskom simfonijskom orkestru, djeluje kao profesor na Salcburškom Mozarteumu, dok Dragan Đorđević, član gudačkog kvarteta Rubikon i ansambla Double Sens, vanredni je profesor Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu i umjetnički direktor u Školi za muzičke talente u Ćupriji.
Za program, umjetnici su odabrali jedan od najboljih gudačkih seksteta u istoriji muzike, jedno od poznatijih kamernih djela

Petra Iljiča Čajkovskog. Sekstet u d-molu, op. 70, naime, kompozitor je nazvao Uspomena na Firencu, jer je dio kompozicije nastao tokom njegovog boravka u tom italijanskom gradu. Nasuprot tome, u posljednja dva stava, od ukupno četiri, jasne su refleksije ruskog folklora. Ovo djelo, međutim, svojim romantičarskim duhom bilo je dobar izbor, ako se posmatra iz pozicije njegove namene, odnosno publike. A kada je riječ o jedinjenjima, ona nijesu bila samo odraz zajedničkog muziranja profesionalaca. Bilo je to jedinjene prošlosti, oličene u romantičarskoj melodičnosti i pejzažima Toskane, i sadašnjosti, oličene u mediteranskom duhu koji se vaspostavlja u ovom trenutku u naselju Luštice bej. I prava ljetnja poslastica za kraj – popularni Ljubavni tango Astora Pjacole, u zanimljivom aranžmanu za gudački sekstet.

Boris Marković