Tri premijere za otvaranje XVIII KotorArt Don Brankovih dana muzike

Svečano otvaranje XVIII KotorArt Don Brankovih dana muzike pod nazivom Umjetnost sjećanja tradicionalno se održava 13. jula, na Dan državnosti, ispred katedrale Sv. Tripuna, sa početkom u 22h. Ovogodišnjim programom umjetnički se obilježava 40 godina od zemljotresa i dobijanja statusa UNESCO-a. Ulaznice za ovaj svečani događaj se nalaze u pretprodaji, po sniženim cijenama i u ograničenoj količini na Tobacco S Press kioscima i putem interneta na kotorart.me. 

Nina Perović 1.JPG

 

Tradicionalno, svečano i savremeno 

KotorArt Don Brankovi dani muzike na svečanom otvaranju tradicionalno njeguju umjetničko stvaralaštvo inspirisano lokalnim temama univerzalnih poruka. Program Umjetnost sjećanja obilježava 40 godina od razornog zemljotresa 1979. godine i ujedno stavljanje Kotora i dijela Boke na UNESCO-vu listu kulturne i prirodne baštine svijeta. Obilježavanje će donijeti premijerna izvođenja dvije kompozicije, porudžbine Festivala, festivalskoj publici dobro poznatih crnogorskih kompozitora Nine Perović i Ivana Marovića.

Olivera Ticevic c Filip RASOVIC .jpg

 

 

Uz pratnju Festivalskog orkestra KotorArta i pod dirigentskom palicom maestra Julija Marića, kao solisti će nastupiti crnogorske sopranistkinje Olivera Tičević, Marijana Šovran i Milica Milanović kao i rep grupa iz Kotora Who See

Veče muzičkih premijera, biće zaokruženo i filmskom - emitovanjem dokumentarnog filma, takođe porudžbinom festivala, reditelja Dušana Vulekovića. Film se bavi refleksijama stanovnika Boke i njihovim ličnim iskustvima ovog tragičnog događaja, kao i važnosti prisustva UNESCO-a za obnovu, razvoj i očuvanje Grada i Boke.

Marijana Sovran foto 2.jpg

Biografije 


Ivan Marović, kompozitor, osnovno i srednje muzičko obrazovanje stekao je u  ŠOSMO Vida Matjan u Kotoru, odsjek klavir, nakon čega je upisao studije kompozicije na Muzičkoj akademiji na Cetinju. U međuvremenu počeo je da se bavi džezom i primijen-jenom muzikom, kao i da se usavršava na seminarima kod prof. Jana Jiraseka, Detleva Miler-Zimensa, Stjepka Guta, Raleta Mićića. Autor je muzike za brojne pozorišne pred-stave, među kojima su Art export (režija L. Dedović), Medeia (režija S. Milatović), Dobri Zloćko (režija P. Pejaković), Oro iz bajke (režija B. Lungov), Don Žuan (režija A. Vukotić), Čaura (autori T. Vujošević i S. Nelević), Command Performance (režija P. Kirbi), Ulcinjski gusar (režija M. Karadžić) i dr. U izazove klasične muzike vraća ga poziv KotorArta da povodom Njegoševog jubileja napiše djelo pod nazivom Iskra besamrtna, koje je premi-jerno izvedeno 7. avgusta 2013. godine.

Nina Perović završila je osnovne i specijalističke studije kompozicije na Muzičkoj akad-emiji na Cetinju, u klasi prof. Žarka Mirkovića, a doktorske studije kompozicije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Srđana Hofmana. Uporedo, završila je i osnovne i specijalističke studije klavira, u klasi prof. Aleksandra Serdara, odnosno Vladimira Bočkarjova. Zahvaljujući stipendiji Basileus, nastavila je studije kompozicije na Muzičkoj akademiji u Ljubljani, u klasi prof. Uroša Rojka, gdje je stekla master zvanje. Usavršavala se na brojnim kursevima u inostranstvu, kod profesora Klausa Langa, Petera Ablingera, Vinka Globokara, Najdžela Ozborna, Iva Medeka i dr. Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja, ukljućujući „Kompositions-Preis gestiftet vom Soziale und Kulturelle Einrichtungen“, za kompoziciju Gusle na 21. Međunarodnoj ljetnjoj akademiji Prag – Beč – Budimpešta, 2011. godine. Njene kompozicije izvođene su u Austriji, Italiji, Sloveniji, Njemačkoj, Mađarskoj, Švajcarskoj, Albaniji, Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini, i u Crnoj Gori. Angažovana je na Muzičkoj akademiji na Cetinju kao saradnik u nastavi.

Olivera Tičević, sopran, osnovne i master studije završila je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Anete Ilić. Kao stipendistkinja grada Berna i dobit-nica nacionalne stipendije za izvrsnost Ministarstva prosvjete Crne Gore, završila je master studije na Univerzitetu umjetnosti u Bernu, u klasi prof. Kristijana Hilca, gdje je potom upisala doktorske studije. Dva puta je proglašena najperspektivnijim izvođačem Austrijske barokne akademije (2010, 2013), što joj je omogućilo seriju koncerata u naj-poznatijim evropskim salama. Godine 2017. osvojila je nagradu na prestižnom tak-mičenju operske muzike Munot u Šafhauzenu (Švajcarska). Svoj operski debi ostvarila je u beogradskoj Operi Madlenianum, a internacionalni u Ciriškoj operi, kao Pamina u Mocartovoj operi Čarobna frula. Uslijedile su uloge Despine (Mocart, Tako čine sve), Lusi (Vajl, Opera za tri groša), Mizete (Pučini, Boemi). Pored opere i lida, njen repertoar čine i djela duhovne i kamerne muzike, kao i kompozicije savremenih autora. Premijerno je izvela djela Žarka Mirkovića, Nine Perović, Marka Kovača, Draška Adžića. Angažovana je na više operskih i vokalno-instrumentalnih projekata u Beču, Bernu i Oslu.

Milica Milanović, nakon osnovnog i srednjeg muzičkog obrazovanja u ŠOSMO Vida Matjan u Kotoru, u klasi prof. Mirele Šćasni, studirala je solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu, u klasi prof. Georgija Minova i prof. Milice Stojadinović. Magistrirala je 2013. godine, u klasi prof. Aleksandre Ristić na istom fakultetu. Tokom muzičkog obrazovanja osvojila je brojne nagrade na teritoriji bivše Jugoslavije i van nje, a kao članica Kamernog hora Muzičke akademije nastupala je širom Evrope, gdje je ansambl osvajao značajne nagrade. Kao studentkinja, nastupala je na svim koncertima Akademije i održavala solističke koncerte. Takođe, nastupala je s orkestrom Muzičke akademije na Cetinju, pod dirigentskom palicom Radovana Papovića, zatim na brojnim festivalima, kao i s orkestrom Crnogorskog narodnog pozorišta, pod dirigentskom palicom Miroslava Homena. Godine 2012. tumačila je ulogu Anđelike u Pučinijevoj operi, na kotorskoj premijeri, kao i u Podgorici, Ljubljani i Beču. Zahvaljujući toj ulozi dobila je njemačku stipendiju za internacionalni operski kurs „OperOderSpree 2012“ u Bezkovu (Njemačka). Kao profesor solo pjevanja, uspješno radi u ŠOSMO Vida Matjan, a njeni đaci dobitnici su brojnih nagrada na međunarodnim takmičenjima.

Marijana Šovran, završila je osnovne i master studije u klasi prof. Radmile Smiljanić na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, gdje trenutno pohađa specijalističke studije, u klasi prof. Nikole Kitanovskog. Takođe, završila je Operski studio „Borislav Popović“ u Narodnom pozorištu u Beogradu, kao i ljetnju školu ICAV Opere Metropoliten u Montrealu. Usavršavala se i sarađivala s umjetnicima kao što su: Olga Makarina, Džoun Dorneman, Minjon Dan, Lusi Arner, Rozmari Lendri, Darina Takova, Daniela de Marko, Marijana Mijanović, Radmila Bakočević, Predrag Gosta, Ana Zorana Brajović, Miroslav Homen. Nastupa u operama Rigoleto i Bal pod maskama, Đ. Verdija, Beomi, Sestra Anđelika,  Plašt i Toska, Đ. Pučinija, Čarobna frula, Titovo milosrđe i Don Đovani, V. A. Mocarta, Apotekar, J. Hajdna, Krunisanje Popeje, K. Monteverdija. Ostvarila je zapažene nastupe u Kanadi, Austriji, Rusiji, Grčkoj, Mađarskoj, Češkoj, Švajcarskoj i Australiji, na festivalima Operosa (2017, 2018) i KotorArt u Crnoj Gori, ali i glavne uloge u mjuziklima Beli ždralovi i Njegoš nebom osijan, rediteljke Ivane Žigon. Premijerno je izvela kompozicije Strašan lav i Miš je seo u džip, kompozitora Predraga Radisavljevića.

Klapu „Who See” osnovali su 2000. godine u Kotoru Mario Đorđević NOYZ i Dejan Dedović DEDDUH. Oni su do sada objavili četiri studijska albuma: Sviranje kupcu (2007), Krš i drača (2012), Nemam ti kad (2014), Pamidore (2017). Učestvovali su na Pjesmi Evrovizije 2013. godine. Za svoj rad dobili su brojne nagrade, među kojima su MTV EMA Adria Act (2012), MTV Double Platinum Award (2012), MTV Double Platinum Award (2013), MAC (2019). Klapa je ostvarila zapaženе nastupe na festivalima u zemlji i inostranstvu kao što su Exit, Lovefest, Weekend Media Festival, Sea Dance, Beer Fest.

Festivalski orkestar KotorArta osnovan je 2005. godine s idejom da okuplja mlade, perspek-tivne muzičare Balkana, koji tokom Festivala uvježbavaju i izvode programe na različitim lokacijama u Kotoru – od crkava do trgova. Njegujući ideju jedinstva, ovaj „sezonski“ orkestar, na više od pedeset dosadašnjih nastupa pokazao je izuzetno umijeće izvođenja muzike različitih epoha, stilova i žanrova. Posebno mjesto u repertoaru pripada savremenoj muzici onih zemalja iz kojih dolaze gostujući dirigenti, kao i premijernim izvođenjima domaćih i stranih autora. Sve ove aktivnosti omogućavaju mladim orkestarskim muzičarima redovno prisustvo na koncertnoj pozornici, sticanje novih iskustava u radu s različitim dirigentima i solistima, proširivanje repor-toara i razvijanje scenskog iskustva. Na taj način Orkestar šalje poruku Festivala u cjelini – slavljenje tolerancije, jedinstva i kulturne različitosti kroz muziku.

Dušan Vuleković diplomirao je režiju 2005. godine na Akademiji umetnosti u Beogradu. Završio je master studije montaže u audiovizuelnim medijima na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Radi kao samostalni dramski i audiovizuelni umjetnik i kao predavač na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju. Stalno je nastanjen u Kotoru. Autor je više dokumentarnih, eksperimentalnih i promotivnih filmova, kao i reklamnih i muzičkih spotova.