Višeminutne ovacije umjetniku: Ratimir Martinović održao resital sa djelima Vasilija Mokranjca

U četvrtak, 10. avgusta, u predivnom ambijentu Samostanskog kompleksa sv. Nikole u Prčanju, jedan od najistaknutijih pijanista svoje generacije, univerzitetski profesor i izvršni i umjetnički direktor KotorArta, Ratimir Martinović, priredio je doživljaj za pamćenje. 

Publika je prisustvovala skoro dvočasovnom pijanističkom resitalu sa djelima  jednog od najznačajnijih kompozitora simfonijske i klavirske muzike sa ovih prostora, Vasilija Mokranjca. Ovim koncertom se i na KotorArtu obilježio ovaj veliki i važan jubilej, 100 godina od rođenja ovog značajnog kompozitora. 

2023-08-7618.jpg

Na koncertu, koji je posvetio svojoj majci Ljiljani, izveo je odabrana djela iz stvaralačkog opusa Vasilija Mokranjca i to hronološki, onako kako ih je umjetnik komponovao i sazrijevao tokom vremena.  Slušali su se Tema i osam varijacija (1947), Sedam etida (1951-52), Šest igara (1950-57), kao i tri svite Fragmenti (1955-56), Odjeci (1973) i Intime (1973). Koncert je završen Preludijumom (1984). 

Bio je ovo poseban koncert na ovogodišnjem festivalu. Publika je imala priliku da se upozna sa djelima Vasilija Mokranjca, i da, nakon mnogo vremena, sluša resital Ratimira Martinovića. Iako djela posjeduju veliku kompleksnost, bogatu strukturu i sadržaj notnog zapisa, kao i široki dijapazon emocija, lakoća izvođenja i intiman ambijent samostanskog kompleksa sv. Nikole u Prčanju učinili su da skoro dvočasovni pijanistički resital u doživljaju publike prođe za trenutak. Publika je toplim, višeminutnim ovacijama pozdravila umjetnika. - istakli su iz PR službe festivala. 

Martinović, koji je ujedno i jedan od osnivača fondacije Vasilije Mokranjac, tokom 2023. godine nastupiće na koncertima u regionu, Italiji, Turskoj, Kini i SAD-u, na kojima će, u čast godišnjice, svirati izbor iz Mokranjčevog raznovrsnog opusa. Njegov klavirski opus, koji broji 13 setova kompozicija, kao i samostalnih komada, ukupnog trajanja 2 i po sata, ponovo je oživljen kada ga je 2016. godine Ratimir Martinović premijerno izveo u okviru festivala BEMUS, da bi ga na kraju 2019. godine i objavio na dva kompakt-diska u izdanju kuće Naxos Grand Piano.