ART ECO

2019-08-13 22:00

Park Slobode

utorak, 13. avgust
Park Slobode, 22 h
ART ECO
 
Performans na instrumentima napravljenim od recikliranih materijala iz zaliva, nastalim kao dio aktivnosti ART ECO
 
Voditelji radionica: 
PETER KUS (Njemačka)
MARKO ŠEVALJEVIĆ (Crna Gora)
ANDREA ŠEVALJEVIĆ (Crna Gora)
UROŠKA CVETKO (Slovenija)
Peter Kus.jpg

Peter Kus, kompozitor, reditelj lutkarskih predstava, graditelj instrumenata i edukator, u svojim posljednjim projektima , kroz lutkarske mjuzikle Black Kitchen (2004), The Voice (2005), Tristan Vox (2006), A King Listens (2007), The Lost Tone (2010), The Forest of Song (2012), Bumm, krach, peng (2017), istražuje polje u kojem se susreću muzika i pozorište. Takođe, traga za drugačijim tehnikama i izražajnim mogućnostima u lutkarskom pozorištu, kao što su video (The Singing Castle, 2011), senke (Wolfheart, 2015), dramski teatar (Forget me not, 2018). Publika je ova izvođenja upoznala na brojnim festivalima, a žiri je nagrađivao muziku i originalnost na festivalima poput Pozorišta Zvezdarišta (Beograd, 2018), Međunarodnog festivala pozorišta za djecu (Subotica, 2018), Lut festa (Istočno Sarajevo, 2017), SLUK-a (Osijek, 2013) i dr. Kao graditelj instrumenata, Kus je 2008. godine u nekoliko slovenačkih gradova osmislio seriju interaktivnih izložbi pod zajedničkim nazivom Eufonija. Od 2012. do 2015. godine njegova izložba The Garden of Sound predstavljena je u Francuskoj, Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori. Godine 2010. objavio je vodič za pravljenje originalnih instrumenata, The Singing Castle. 

Marko i Andrea Sevaljevic.jpg


Nevladina organizacija Meštar i Furešta formalno postoji od 2013. godine, a neformalno od 2010, kada su se Andrea i Marko Ševaljević prvi put predstavili javnosti s jednom figurom na Bokeljskoj noći. Potom, počeli su da izrađuju figure za Tradicionalni zimski kotorski karneval. Godine 2013. predstavili su se s tri figure, a čak s dvadeset i jednom na Bokeljskoj noći. Realizovali su više projekata: Dodir mašte s deset radionica za stićenike Resursnog centra Dr Peruta Ivanović, potom Razigraj se s nizom edukativnih radionica kroz koje su predstavili alternativne vidove provođenja slobodnog vremena kod najmlađe populacije, kao i projekat Nisi sama Centra za žensko i mirovno obrazovanje ANIMA iz Kotora, kroz koji sprovode radionice dekupaža s ženama obolelim od malignih bolesti. Takođe, postali su dio tehničke ekipe Kotorskog festivala pozorišta za djecu za koji su kreirali umjetničke instalacije Pipi Dugu Čarapu i džinovsku klupu, koje su obilježile Stari Grad Kotor u ljetnjem periodu, dok je figura Osveta peraškog kokota osvojila prvo mjesto na Bokeljskoj noći.

 

Urska_Cvetko.jpg
Urška Cvetko, u svijet muzike zakoračila je s pet godina. Učila je kod prof. Jasenka Jelačića u Ljubljani i učestvovala na brojnim nacionalnim takmičenjima, a veliki uticaj u njenom školovanju imao je i prof. David Beluđi. S trinaest godina položila je prijemni ispit na Univerzitetu umjetnosti u Gracu, kao specijalni mladi talenat, 2003. godine, gdje je potom tri godine studirala kod eminentnih pedagoga, Roberta Ungera i Ivon Luizi-Vajhzel. Godine 2006. počela je da studira na Konzervatorijumu za muziku i balet u Ljubljani, u klasi prof. Mateje Bajta, a 2010. nastavila na Muzičkoj akademiji u Ljubljani, kod istog profesora. Master program je završila u Firenci na Konzervatorijumu Luiđi Kerubini. Pasionirano istražuje brojne stilove u muzici u različitim izvođačkim formacijama. Svirala je s ansamblom Chicas de David, od srednjovjekovne muzike do džeza. Svoju pedagošku karijeru započela je u privatnoj muzičkoj školi ProArte u Ljubljani, a nastavila u državnoj muzičkoj školi u Kranju i na Konzertvatorijumu Luiđi Kerubini u Firenci, kao asistent prof. Beluđija.