ISKRE MLADOSTI

2019-07-17 22:00

Ljetnja pozornica

srijeda, 17. jul
Ljetnja pozornica, 22 h
ISKRE MLADOSTI
 
SAFIR ADIŽES, saksofon (SAD)
ISAK ADIŽES, harmonika (SAD)
NAĐA JANKOVIĆ, gitara (Crna Gora)
JACEK ROGALA, dirigent (Poljska)
FESTIVALSKI ORKESTAR KOTORARTA
 
Program:
 
Safir Adižes
Divlji vepar, za soliste, hor i kamerni orkestar 
 
Antonio Vivaldi (1678–1741)
Koncert za dvije violine, lautu (gitaru) i kontinuo u D-duru, RV 93
Allegro giusto
Largo
Allegro
 
Ferdinando Karuli (1770–1841)
Koncert za gitaru i gudače u A-duru, op. 8a
I Allegro
 
Roland Dijens (1955–2016)
Tango u skaju
 
Ulaznice za program možete obezbjediti OVDJE.

Negdje među satima i satima glasovnih bilješki i video zapisa, u gomilama izgrebanih DVD-jeva i video-kaseta nagomilanih u ormaru moga brata, leži priča o mom životu. Bez ikakvog razgovora ili planiranja, moj brat i ja smo počeli da snimamo svih dvadeset i četiri godine mog života. On je osamnaest godina stariji od mene, te je uhvatio trenutke koji su se zbili isuviše rano da bih ih se sjećao. Pokazao mi je priču o mom djetinjstvu koju drugačije ne bih ni znao: klizam se po snijegu na stomaku; sviram harmoniku pored oca; u majčinom sam naručju, star svega nekoliko minuta; sviram klavir kao sedmogodišnjak; sviram klavir kao sedamnaestogodišnjak; otac mi govori: „Kada umrem, neću umreti, uvek ću biti s tobom, sine, u tvojim mislima, samo zapamti to“, a ja ga slušam. Zvuk mog života je mnogo veći od orkestra. Kada bih mogao da koristim bilo kakav zvuk u stvaranju muzike, zašto bih se ograničio na zvuk umanjenog akorda, saksofona ili klavira? Zašto ne potražiti najmoćniji zvuk? Šta je sa zvukom mog rođenja? Zašto da pišem pjesmu o tome kako se otac raduje mom dolasku na svijet, kada mogu da pustim snimak njega kako me dočekuje, kada mogu da zabilježim njegov glas kao scenu u dokumentarcu? Kada mogu da zabiljležim zvučni pejzaž cijelog svog života koristeći svaki zvuk koji mi je dostupan, zašto raditi nešto drugo? U zbiru tih snimaka, video sam dokumentarac o svom životu i zabiljležio ga. Zabilješkama sam napisao pjesme, a onda je svaka pjesma postala kao scena iz filma, scene koje sam priredio u film koji čujete. Taj film, ili ovaj album, zove se Divlji vepar. Ova pjesma, prva scena, zove se Rođenje.

Safir Adižes  

 

Sapphire Adizes foto.jpg

Safir Adižes, saksofonista, producent, pjevač i kantautor, u stvaranju simfonijsko-elektronskih djela polazi od klasične i džez muzike, obogaćujući je elementima eksperimentalne muzike, eteričnim vokalima i moćnim interpretacijama saksofona i klavira. Komponovanjem je počeo da se bavi rano – s pet godina je napisao prvu sonatu, sa sedamnaest prvu simfoniju, a u osamnaestoj mu je izveden prvi džez kvartet u Linkoln centru. Karijeru je proširio na produkciju, pridružujući se di-džej i producentskom duu Chainsmokers, kao i pjevaču Berhani, na albumu EP, koji je više od 60 miliona puta poslušan na platformi Spotify. Dokazao se kao umjetnik vrijedan pažnje, širokih interesovanja i subverzivnih težnji. Njegova djela pripadaju žanru „sadašnje muzike“, koja ima pretenziju da opiše dinamičnu produkciju koja se nalazi na granici između institucionalne i van-institucionalne muzike. Takođe, osnivač je studija The Avocado Orchard, u kojem se istražuju granice pop i klasične muzike. Debitantski album Wild Boar objavio je 2019. godine.

Ichak Adizes foto1.jpg

Dr Isak Kalderon Adižes, s više od trideset kurseva tokom četiri decenije karijere, razvio je i usavršio specifičnu metodologiju koja nosi njegovo ime, a omogućava korporacijama, vladama i drugim organizacijama da postignu izuzetne rezultate. Prema časopisu Leadership Excellence, spada u trideset vodećih mislilaca u SAD, dok ga je Executive Exellence Journal postavio na svoju listu od trideset najboljih konsultanata u Americi. Dobitnik je osamnaest počasnih doktorata na više univerziteta u deset zemalja, predavač je na Međunarodnoj akademiji za menadžment na Kalifornijskom univerzitetu u Los Anđelesu (UCLA), gostujući profesor na Univerzitetima u Stanfordu i Tel Avivu, dekan na Poslijediplomskoj školi Adižes i trenutni savjetnik na Akademiji nacionalne ekonomije (Rusija). Osnivač je i predsjednik Instituta Adižes u Santa Barbari u Kaliforniji, međunarodne kompanije za konsalting koja primijenjuje Adižesevu metodologiju i koja je rangirana kao jedna od deset najboljih organizacija u toj oblasti u SAD. Kao autor više od dvadeset knjiga, prevedenih na dvadeset šest jezika, poznat je u cijelom svijetu, a studiju Corporate Lifecycles: How Organizations Grow and Die and What to Do about It časopis Library Journal proglasio je za jednu od deset najboljih u oblasti poslovanja. U slobodno vrijeme svira harmoniku i uživa u meditaciji.

Nadja Jankovic foto1.JPG

Nađa Janković, učenica gitare u Srednjoj muzičkoj školi Vida Matjan u Kotoru, u klasi prof. Srđana Bulatovića, počela je da svira s devet godina. Od 2017. godine uči u klasi prof. Štefana Šmita iz Fridberga, u Njemačkoj, Održala je dva solistička humanitarna koncerta u Crkvi Sv. Duha i Katedrali Sv. Tripuna u Kotoru i resital u Parlamentu Crne Gore, 2013. godine Nastupala je u Beogradu, Firenci, Rimu, Tirani, Beču, Štutgartu, Tolaju, kao i u gradovima regiona i SAD. Usavršavala se na seminarima uglednih pedagoga kao što su Vera Ogrizović, Srđan Tošić, Darko Karajić, Jelica Mijanović, Tomas Oferman, Maroje Brčić, Karlo Markione, Nikita Koškin, Hubert Kepel, Radoš Malidžan, Kostas Kociolis, Paolo Pegoraro, Adriano del Sal i dr. Osvojila je više od trideset prvih nagrada na međunarodnim takmičenjima: Dnevi kitare (Slovenija), Julián Arcas (Španija), Giovani Musicisti (Italija,) Muzički festival mladih Crne Gore (Herceg Novi), Edouard Pamfil (Rumunija), Zagreb guitar festival (Hrvatska), Guitar Art Festival (Srbija), Sarajevo international guitar festival (Bosna i Hercegovina), Alirio Diaz (Italija), Guitar Festival Rust (Austrija), Deseto međunarodno takmičenje Rago (Njemačka), Nacionalno takmičenje klasične gitare (Herceg Novi). Postala je članica Fondacije D'Addario 2016. godine.

Jacek Rogala 2 large.jpg

Jacek Rogala, dirigent, diplomirao je kompoziciju i dirigovanje na Muzičkoj akademiji u Vroclavu u Poljskoj, dok je na Muzičkom univerzitetu Frederik Šopen u Varšavi 2011. godine stekao zvanje doktora u izvođačkim umjetnostima, kao i postdoktorski stepen. Devedesetih godina 20. vijeka bio je asistent-dirigent u Operi u Vroclavu, a dirigentske vještine usavršavao je radeći s Klivlendskim simfonijskim orkestrom. Godine 2001. postao je umjetnički direktor Filharmonije Kjelcea. Ostvario je brojne premijere i radijske snimke djela savremenih kompozitora, nastupao u najznačajnijim salama u Poljskoj, kao i u Albaniji, Argentini, Njemačkoj, Španiji, Holandiji, Italiji, Austriji, Slovačkoj, Rumuniji, Sjevernoj Makedoniji, Kanadi, Meksiku, Ekvadoru, Peruu, Vijetnamu. Od 2013. godine dirigovao je operama koje su bile dio produkcije Muzičkog univerziteta Frederik Šopen. Radio je u muzičkoj redakciji Poljskog radija u Vroclavu, bio je savjetnik za muziku ministra kulture i umjetnosti, kao i urednik u redakciji savremene muzike Radio Poljske 2 u Varšavi. Nakon više godina predavanja na Institutu za muzičku pedagogiju na Univerzitetu u Kjelceu u Poljskoj, postao je i vanredni profesor na Muzičkoj akademiji u Lođu 2016. godine.