KOTORARTIĆ

2019-07-23 11:00

Pjaca od kina


utorak, 23. jul
Pjaca od kina, 11 h, 20 h, 21 h
KOTORARTIĆ

MARIJA CVIJIĆ, sopran (Srbija)
BRANISLAV CVIJIĆ, tenor (Srbija)
IVAN NIKOLIĆ, bariton (Srbija)
MARINA MIKIĆ, klavir (Crna Gora / Srbija)

Program:

Volfgang Amadeus Mocart (1756–1791)
Opera Čarobna frula, K. 620, adaptacija libreta i režija: Branislav Cvijić

Carobna frula foto 3 Bogdan Boganovic.jpg
Udruženje umjetnika Visoko C osnovano je 2015. odine s ciljem da priprema i realizuje opere, komade s pjevanjem, opere za djecu, mjuzikle; da organizuje koncerte, edukuje građane, a posebno djecu, o značaju umjetnosti, kao i da organizuje časove glume, pjevanja i ljetnje kurseve. Na koncertima pod nazivom O Ljubavi, članovi udruženja prezentovali su niz vječnih melodija koje izvode solisti pjevači u pratnji kamernog sastava ili klavira. Kroz vječne melodije španske pjesme, italijanske kancone i ruske romanse, predstavljene su priče iz svakodnevnog života o ljubavi prema bližnjem, prirodi, domovini i sl. Operama za djecu udruženje utiče na izgradnju muzičkog ukusa kod najmlađih, a kroz mogućnost učestvovanja djece u samim izvođenjima opera doprinosi razvoju kreativnosti i jačanju njihovih ličnosti. U vremenski svedenim aranžmanima, prilagođenim dječjoj publici, moderno izrežiranim, uz pratnju klavira ili kamernog sastava, Visoko C realizovalo je više različitih operskih djela: Čarobna frula, V. A. Mocarta, Boemi, Đ. Pučinija, Evgenije Onjegin, P. I. Čajkovskog, Aleko, S. Rahmanjinova, kao nesvakidašnje izvođačke novine u Srbiji, u gradu Novom Sadu.
Carobna frula foto 11 Bogdan Bogdanovic.jpg

Marija Cvijić, koloraturni sopran, ljubav prema pjevanju i muzici stekla je još od malena dok je bila član hora Bajićevi slavuji. Po zavšetku Srednje muzičke škole Isidor Bajić, diplomirala je solo pjevanje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Vere Kovač-Vitkai. Učestvovala je na mnogim takmičenjima za solo pjevače i osvojila nekoliko nagrada. Dva puta je bila dobitnica stipendije Fonda za talentovane mlade pjevače Melanija Bugarinović i ćerka Mirjana Kalinović-Kalin. Godine 2013. postala je stalni član Opere Srpskog narodnog pozorišta, a od 2019. i njen solista, gdje je učestvovala u operama Lorcinga, Gotovca, Čimaroze, Despića, kao i u Mocartovoj Čarobnoj fruli s jednom od najzahtevnijih koloraturnih uloga Kraljice noći. Nastupala je na tematskim koncertima s Branislavom Cvijićem, u Somboru, Zrenjaninu, Rumi, Novom Sadu. U dječjim operama koje izvodi Udruženje umjetnika Visoko C, i koje je osnovala zajedno sa suprugom, nastupala je u više od 400 predstava širom Vojvodine, pjevajući glavne uloge u operama Snježana, Crvenkapa, Medvjedova ženidba, Ježeva kućica, Bastijen i Bastijena, Pepeljuga, Priče sa salaša.

Branislav Cvijić, tenor, završio je Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu, odsjek solo pevanje, u klasi prof. Zvonimira Krnetića, a usavršavao se kod Dragoslava Ilića, soliste-tenora Narodnog pozorišta u Beogradu. Dobitnik je prvih nagrada na republičkim i saveznim takmičenjima i laureat takmičenja u Moskvi 2008. godine. Ostvario je više od dvadeset solističkih koncerata, preko dve stotine solo nastupa, oko pedeset nastupa sa kamernim sastavima. Od 2003. godine član je Opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, a od 2006. njihov solista i stalni član. Ostvario je preko dvadeset operskih uloga u djelima Slepi miš R. Štrausa, Seoski lola D. Jenka, Ljubavni napitak, G. Donicetija, Katarina Izmailova D. Šostakoviča, Pokondirena tikva M. Logara, Lepa Galatea F. Supea, Seviljski berberin Đ. Rosinija, Nabuko Đ. Verdija, Čarobna frula V. A. Mocarta, Pop Ćira i pop Spira D. Despića. Od 2005. godine član je Kamernog muzičkog društva (KMD) iz Novog Sada, a godine 2015. osniva Udruženje umetnika  Visoko C, čiji je cilj promovisanje domaće i strane muzičke kulture, prvenstveno operske, i edukovanje najmlađih.

Carobna frula foto 2  Bogdan Bogdanovic.jpg

Ivan Nikolić, bariton, pohađao je Muzičku školu Josip Hatze u Splitu, odsjek harmonika, i Muzičku školu Vojislav Vučković u Nišu, odsjek solo pjevanje, u klasi prof. Gordane Milošević. Diplomirao je 2002. godine na Fakultetu muzičke umetnosti u Prištini, u klasi prof. Olge Koroljkove, nakon čega je završio operski studio Biserke Cvejić, pri nacionalnom teatru u Beogradu, u klasi prof. Gordane Jeftović. Godine 2005. položio je prijemni ispit za operski studio u Bielu, u Švajcarskoj, gdje je radio s prof. Hansom Peterom Blohvicom. Održao je veliki broj koncerata i učestvovao na takmičenjima u zemlji i inostranstvu. Angažovan je kao solista u nekoliko horova u Srbiji. U Kamernoj operi Madlenijanum ostvario je uloge u djelima Orfa i Rosinija, a od 2007. godine u Operi Srpskog narodnog pozorišta brojne uloge u operama Boemi, Toska, Madam Baterflaj, Đ. Pučinija, Travijata, Rigoleto, Trubadur, Đ. Verdija, Telefon Đ. K. Menotija, Pokondirena tikva M. Logara, Viva la mama G. Donicetija. Pedagoškim radom počeo je da se bavi 2002. godine, najprije u Muzičkoj školi Kornelije Stanković u Trsteniku, a od 2010. godine u Muzičkoj školi Teodor – Toša Andrejević u Rumi, u Srbiji.

 

Marina Mikić, pijanistkinja, završila je muzičku školu u Herceg Hovom, u klasi prof. Zorana Redžića. Klavir je diplomirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Kemala Gekića. Tokom školovanja osvojila je više republičkih i saveznih nagrada. Usavršavala se na brojnim majstorskim kursevima kod renomiranim pedagoga, kao što su Igor Lasko, Vladimir Krpan, Konstantin Bogino, Aleksej Nasedkin, Jelena Rihter, Jokuthon Mihailović, Dorian Leljak, Arbo Valdma i dr. Snimala je za RTV Srbije i Crne Gore. Nakon svog prvog solističkog resitala, koji je održala s jedanaest godina, s vremenom je osvajala pijanistički repertoar koji danas obuhvata široki stilski raspon solističkih, kamernih i orkestarskih djela. Nastupala je u Sloveniji, Austriji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Italiji, Slovačkoj i Srbiji. Zaposlena je u zvanju samostalnog stručnog saradnika-korepetitora na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Pored koncertne, saradničke i pedagoške aktivnosti, angažovana je na različitim organizacionim poslovima: asistent umjetničkog direktora Međunarodnog festivala KotorArt, član Umjetničkog odbora Somborskih muzičkih svečanosti i član Odbora A Festa, Akademije umetnosti u Novom Sadu, 2011, 2012. godine.