MAGIJA PLAVOG SATA

2019-08-07 21:00

Luštica Bay

srijeda, 7. avgust                              
Luštica Bay, 21 h                             
MAGIJA PLAVOG SATA
 
ANDREAS OTENZAMER, klarinet (Austrija / Njemačka)
JUĐA VANG, klavir (Kina)
 
Program:
 
Karl Marija fon Veber (1786–1826)
Veliki koncertantni duo, op. 48
 
Johanes Brams (1833–1897)
Intermeco u a-molu iz zbirke Šest komada za klavir, op. 118, aranžman za klarinet i klavir Nikolaja Popova
 
Feliks Mendelson-Bartoldi (1809–1847)
Pjesme bez reči
2. Allegro leggiero, iz sveske op. 67
               6. Pjesma venecijanskih gondolijera, iz sveske op. 30
1. Andante un poco agitato, iz sveske op. 102, aranžman A. Otenzamera
 
Žorž Bize (1838–1875)
Fantazija Karmen, za klavir
 
**********
Klod Debisi (1862–1918)
Prva rapsodija, za klarinet i klavir
 
Frederik Šopen (1810–1949)
Poloneza u As-duru, op. 53, Herojska
 
Jozef Horovic (1926)
Sonatina za klarinet i klavir
Allegro calmato
Lento quasi Andante
Con brio
 
Sponzor koncerta  Luštica Bay
Ottensamer_BlueHour_2018_12_Dcop. Stefan Hoederath; Deutsche Gr..jpg
Andreas Otenzamer, odrastao u muzičkoj porodici, u svijet muzike zakoračio je s četiri godine, učeći klavir. Na bečkom Univerzitetu za muziku i izvođačke umjetnosti prvo je počeo da uči violončelo, s deset godina, a potom klarinet, kod prof. Johana Hindlerina, od 2003. godine. Nastupao je širom svijeta u poznatim salama – Muzikferajnu, Koncerthausu, u Sali Berlinske filharmonije, kao solista i član kamernih ansambala, ostvarivši saradnju s umjetnicima kao što su pijanista Marej Peraja, violinista Leonidas Kavakos, violončelista Jo-Jo Ma i dr. S ocem i bratom, prvim klarinetistima Bečke filharmonije, osnovao je klarinetski trio The Clarinotts, 2005. godine. Kao eksluzivni umjetnik Izdavačke kuće Dojče gramofon, snimio je album Portraits – The Clarinet Album (2013), Brahms – The Hungarian Connection (2015), kao i kompakt-disk New Era, za Izdavačku kuću Deka Klasik (2017). Svoja interesovanja proširio je van granica klasične muzike, što je rezultiralo saradnjom s Tori Ejmos na njenom albumu Night of Hunters (2011). Takođe, zaljubljenik je i u sport – godinama se bavio tenisom, a s bratom je osnovao sopstveni fudbalski klub Wiener Virtuosen. Od 2011. godine radi kao prvi klarinetista Berlinske filharmonije.
 
Juđa Vang, pijanistkinja o kojoj u superlativu govori i publika i muzička kritika širom svijeta, prepoznatljiva je po jedinstvenoj mješavini tehničke bravuroznosti, muzičkog promišljanja i emocionalne dubine. Klavir je počela da uči sa šest godina, studirala je na Centralnom muzičkom konzervatorijumu u Pekingu, a usavršavala se na Univerzitetu Mount Royal u Kalgariju i filadelfijskom Institutu za muziku Kertis. Na međunarodnu scenu stupila je 2007. godine kada je na koncertu zamijenila čuvenu Martu Argerič, svirajući kao solistkinja s Bostonskim simfonijskim orkestrom, a dve godine potom postala je ekskluzivna umjetnica Izdavačke kuće Dojče Gramofon. Sarađivala je s eminentnim dirigentima kao što su Abado, Barenbojm, Dudamel, Gergijev, Tilson, Papano, Ditoa, Mehta. Tekuću koncertnu sezonu obilježavaju njene turneje u Južnoj Americi, s Berlinskom fillharmonijom i dirigentom Kirilom Petrenkom, u Aziji, s Minhenskom filharmonijom i dirigentom Valerijem Gergijevim, u SAD, s violončelistom Gotjeom Kapisonom, kao i premijerno izvođenje klavirskog koncerta Džona Adamsa s Filharmonijskim orkestrom Los Anđelesa. Takođe, angažovana je kao rezidencijalni umjetnik u prestižnim svjetskim salama poput Karnegi Hola u Njujorku i Koncerthausa u Beču. Svoju ljubav prema modi koristi kao „oružje“ u promjeni stavova kada je riječ o nastupima u koncertnim salama.