Projekat Kulturna preplitanja: jačanje crnogorsko-američkih veza ima cilj da doprinese promociji kulture i umjetnosti i jačanju veza između Crne Gore i Sjedinjenih Američkih Država kroz podsticanje vršnjačke saradnje, razmjene i mobilnosti mladih muzičara, kompozitora i profesora muzike, kroz iniciranje komponovanja novih djela klasične muzike inspirisanih muzičkom i kulturnom baštinom ovih zemalja. Projekat sadrži komponovanje četiri djela za gudački kvartet – dvije narudžbe novih kompozicija inspirisanih baštinom dveju zamalja i dvije umjetničke obrade klapskih pjesama i džez standarada. Aktivnosti projekta uključuju i online diskusije namijenjene izvođačima, kompozitorima, profesorima muzike, muzikolozima i ostaloj zainteresovanoj javnosti, tokom kojih se govori o važnosti njegovanja ovakvih praksi, te sve aspekte koje ovaj proces podrazumijeva i zašto je on značajan za očuvanje i promociju kulturne baštine i dalji razvoj muzičke umjetnosti. Finale projekta podrazumijeva realizaciju koncerata koji će kompozitore, nove kompozicije i muzičare predstaviti u Sjedinjenim Američkim Državama i Crnoj Gori.
petak, 12. avgust
Crkva Sv. Duha, 20 h
KULTURNA PREPLITANJA
MILUTIN RADULOVIĆ, violina (Crna Gora)
MILENA PETKOVIĆ, violina (Crna Gora)
KARIS LI, viola (Sjedinjene Američke Države)
AJVAN LO, violončelo (Sjedinjene Američke Države)
PROGRAM
Jozef Hajdn (1732–1809)
Gudački kvartet u d-molu, op. 103, Hob. III : 83
Andante grazioso
Menuet ma non troppo presto
Antonjin Dvoržak (1841–1904)
Gudački kvartet u F-duru, op. 96 (Američki kvartet)
Allegro ma non troppo
Lento
Molto vivace
Finale: vivace ma non troppo
Slobodanka Bobana Dabović Đurić (1990)
Guslar, za gudački kvartet i klavir
Jelly Roll Blues, za gudački kvartet
Dariuš Derakšani
(d)evolution, za gudački orkestar i elektroniku
Boko, moja mila, za gudački kvartet i elektroniku
Partneri koncerta:
Slobodanka Bobana Dabović Đurić, kompozitorka, osnovno i srednje muzičko obrazovanje stekla je u Umjetničkoj školi za muziku i balet Vasa Pavić u Podgorici, na klavirskom odsjeku, u klasama Miladina Peruničića i Anke Asanović. Završila je osnovne i magistarske studije kompozicije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi profesora Zorana Mulića. Djela su joj izvođena na brojnim festivalima i u okviru projekata kao što su A fest, Klavirski praktikum, Glas anđela – Tijana Jurić, 2K+, Eufonija, Omaž Stevanu St. Mokranjcu, 40 godina Akademije umetnosti NS, Koncert za Čačalicu, Kompozitorke iz sjenke, Fortepiano, Svečana akademija Semper iuvenis, Svečana akademija Martinićka bitka 220. godine, Veče savremenih kompozitora, Virtuozitet na harmonici – Amela Frljučkić, Obzorja na Tisi – Dani Josifa Marinkovića, Ljetnji kamp za kamernu muziku, FIAT. Održala je dvije autorske večeri. Po njenoj kompoziciji Dioclea Aleksandar Vujović režirao je muzičko-scenski komad. Klavirska kompozicija Ad libitum improvisando br. 4, Rukoveti našla se na CD-u u izdanju časopisa Muzika klasika. Radi kao asistent u muzičkom sektoru KIC Budo Tomović.
Dariuš Derakšani, kompozitor akustične i elektroakusične muzike, napisao je djela za brojne priznate soliste i ansamble, koji su te kompozicije izvodili širom svijeta. Za kompoziciju Synced, izvedenu na Kompozitorskoj konferenciji ansambala, 2018. godnine, pod dirigentskom palicom Džejmsa Bejkera, dobio je Nagradu žirija (Prix du Jury) na Festivalu Ecoles d’art Americaines de Fontainbleau, 2017. godine. Prisustvovao je na IRACAM Manifeste, gdje je blisko sarađivao sa brojnim članovima Ansambla Intercontemporain, na Atitude Festivalu, i gjde je komponovao komad Error Code – 39 za l’ensemble Multilatérale pod vođstvom Filipa Irela; na festivalima Implus Academy, Madeira Residency, gjde je komponovao djelo Whispers za Keiko Murakami, DME na kome je premijerno predstavio svoj akuzmatski rad Time, zatim na Festivalu Mixtur u Barseloni, gjde je radio sa članovima Ansambla Phace, kao i na Kijevskim danima savremene muzike na kojima je komponovao Curiosity za klarinet i elektorniku. Usavršavao se na majstorskim kursevima eminentnih kompozitora kao što su Helmut Lahenmann, Tristan Murail, Aleksander Šubert, Rafael Sando, Patričia Alesandrini, Jan Roben, Žibert Nuno, Žoao Pedro Olivera itd.
Milutin Radulović, student je prve godine violine na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, u klasi profesora Marka Simovića. Završio je Srednju muzičku školu za muziku i balet Vasa Pavić, u Podgorici. Učestvovao je na brojnim takmičenjima, među kojima su Whitgift International Music Competition u Londonu (finalista) i Polyhymnia u Skoplju (Prva nagrada). Pohađao je majstorske kurseve za violinu, kamernu muziku i orkestar u Prizrenu, Kotoru, Forliju, na Cetinju. Četiri godine je polaznik Ljetnjeg kampa za kamernu muziku na Ivanovim koritima. Takođe, četiri godine uzastopno je polaznik Festivala gudača u Perastu. Svirao je kao solista sa Orkestrom crnogorskih muzičkih škola u okviru projekta Muzički krug, 2019. godine. Odsvirao je dva resitala u KIC Budo Tomović, u okviru ciklusa Mladi talenti. Bio je koncert-majstor i solista Omladinskog orkestra Zapadnog Balkana na oktobarskoj turneji, 2021. godine. Usavršavao se na seminarima kod brojnih cijenjenih umjetnika kao što su: Gordan Nikolić, Stefan Milenković, Arkadij Vinokurov, Sreten Krstić, Ivo Stankov, Vujadin Krivokapić, Dmitrij Prokofijev i dr.
Milena Petković, počela je da svira violinu sa šest godina, u klasi prof. Nevile Klakor, u muzičkoj školi ŠOSMO Tivat, a nastavila u ŠOSMO Vida Matjan u Kotoru. Osnovne studije violine završila je na Muzičkoj akademiji na Cetinju, u klasi prof. Vujadina Krivokapića, a trenutno pohađa master studije viole, u klasi profesora Andree Amendole, na konzervatorijumu Đulio Tartini u Trstu. Bila je polaznik seminara profesora: Arkadija Vinokurova, Vujadina Krivokapića, Antona Martinova, Andree Amendole, Marie Gracije Belokio, Alberta Martinija, Nataše Popović i Žane Lekić. Dobitnica je brojnih nagrada na nacionalnim i internacionalnim takmičenjima za solo violinu i kamerni ansambl kao što su Muzički festival Mladih Crne Gore, Daleki akordi u Splitu, Diapason D’ Oro u Pordenoneu i Roberto di Cecco u Trstu. Bila je članica simfonijskog orkestra Monfalcone, kao i gudačkog orkestra Camerata Strumentale Italiana u Trstu. Održala je solistički koncert u Tivtu, a u Italiji je solističke koncerte kamerne muzike svirala sa kvintetima Virtuoso i Balcanico, kao i sa gudačkim kvartetom Bermet, na festivalu Podgoričko kulturno ljeto.
Karis Li, studentkinja viole na Univerzitetu Kalifornije u Santabarbari (UCSB), počela je da uči violu u osnovnoj školi s devet godina. Tokom srednje škole, bila je članica Srednjoškolskog kamernog orkestra, kamernih ansambala, kao vanškolskim aktivnostima. Učestvovala je na okružnim i državnim festivalima. Na Univerzitetu pohađa i violinu, u klasi prof. Džonatana Meršela. Redovno učestvuje u programima kamerne muzike Univerziteta, gdje svira različit repertoar, uključujući djela Arenskog, Betovena, Bramsa, Šuberta, Karolajn Šo i dr. I kao solistkinja, i kao kamerni muzičar, imala je priliku da učestvuje u radu majstorskih škola Danskog gudačkog kvarteta i kompozitorke Karolajn Šo. Takođe, svirala je u Kamernom orkestru i Operskoj produkciji Mocartove Čarobne frule pri Univerzitetu Kalifornije u Santa Barbari.
Ajvan Lo, violončelista, počev od osmog razreda osnovne škole, sâm je učio kako se svira violončelo. Trenutno studira u klasi Dženifer Klecel na Univerzitetu Kalifornije u Santa Barbari (USCB), gdje je svoje angažovanje vezao za različite kamerne sastave, izvodeći raznovrsni repertoar, od klasične do savremene muzike, uključujući djela Betovena, Bramsa, Šuberta, Karolajn Šo i dr. Takođe, svirao je u Kamernom orkestru i Ansamblu za savremenu muziku pri Univerzitetu Kalifornije u Santa Barbari. Svirao je sa Kamernim ansamblom Solstice Chamber Orchestra Santa Barbare na godišnjoj izložbi Grej Fišer. Sarađuje sa studentima kompozicije na Univerzitetu u stvaranju novih djela za solo violončelo.