CREATING HERITAGE

2023-08-14 21:00

Crkva Sv. Duha

ponedjeljak, 14. avgust
Crkva Sv. Duha, 21 h
CREATING HERITAGE
 

OLIVERA TIČEVIĆ, sopran
NATALIJA RADIĆ, sopran
MILICA MILANOVIĆ, sopran
DEJAN ĐONOVIĆ, narator
DMITRIJ PROKOFJEV, violončelo
CRNOGORSKI ORKESTAR MLADIH
PREMIL PETROVIĆ, dirigent

PROGRAM

Nina Perović (1985)
Pogledi, za tri soprana, gudački orkestar i elektroniku

Rambo Amadeus (1963)
Pasija po Steli, za sopran, naratora i orkestar

Ivan Marović (1981)
Iskra besamrtna, za naratora i gudački orkestar

Aleksandar Perunović (1978)
Ja sam mrtav sada, vi ste bili prije, za violončelo i gudački orkestar

Olivera.jpg

Olivera Tičević osnovne studije završila je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Anete Ilić. Kao stipendista grada Berna i kao dobitnik nacionalne stipendije za izvrsnost Ministarstva prosvjete Crne Gore završila je master na Univerzitetu umjetnosti u Bernu, u klasi prof. Kristijana Hilca, kao najbolji student, zbog čega dobija nagradu iz Fonda Tschumi. Osvojila je brojne nagrade i priznanja među kojima se izdvajaju Nagrada za najperspektivnijeg izvođača austrijske barokne akademije, Nagrada na prestižnom takmičenju operske muzike Munot, u Šafhauzenu u Švajcarskoj. Prvi regionalni operski debi ostvarila je kao Pamina iz Mocartove Čarobne frule, u Operi Madlenianum u Zemunu. Uslijedile su uloge Despine (Mocart, Tako čine sve), Lusi (Vajl, Opera za tri groša), Musete (Pučini, Boemi). Internacionalni debi ostvarila je kao Pamina (Mocart, Čarobna frula) u Ciriškoj operi. Ostvarila je zapažene nastupe na Operskom festivalu u Oslu, Kirstin Flagstad, Winter in Schwetzigen, KotorArtu, Operosa opera, MISK, Gloggerfestiplene itd. Bavi se izvođenjem repertoara muzike 20. i 21. vijeka, a premijerno je izvela djela Žarka Mirkovića, Nine Perović, Marka Kovača, Draška Adžića.

Natalčija.jpg

Natalija Radić završila je Školu za osnovno muzičko obrazovanje u Herceg Novom na odsjeku za violinu. Školovanje je nastavila u Kotoru u Srednjoj muzičkoj školi Vida Matjan, na odsjeku za solo pjevanje, u klasi prof. Mirele Šćasni. Učestvovala je na brojnim takmičenjima u zemlji i inostranstvu na kojima je osvojila veliki broj nagrada. Diplomirala je solo pjevanje na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Radmile Smiljanić, 2006. godine. Sa akademskim horom Colegium musicum nastupala je na koncertima u Sjevernoj Makedoniji, Italiji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, Rusiji i Kini. Kao članica operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu ostvarila je uloge u operama: Pokondirena tikva, Mihovila Logara, Sestra Anđelika i Đani Skiki, Đakoma Pučinija, Slijepi miš, Johana Štrausa. Učestvovala je kao solista na brojnim autorskim koncertima kompozitora Ivana Brkljačića i Aleksandra Simića, kao i u dramskim predstavama u Beogradskom dramskom pozorištu (Amadeus, režija Alisa Stojanović). Nastupala je sa Kvartetom Slovenačke filharmonije, na Bledskom festivalu, KotorArtu, gdje je učestvovala u premijeri Pasije po Steli, Antonija Pušića – Ramba Amadeusa, na Festivalu NEO u Novom Sadu.

Dejan.jpg

Dejan Đonović, pozorišni i filmski glumac, diplomirao je na odsjeku za produkciju Fakulteta dramskih umjetnosti na Cetinju. Član je glumačkog ansambla Gradskog pozorišta iz Podgorice od 1993. godine. Ostvario je preko devedeset pozorišnih uloga na dječjoj, dramskoj, lutkarskoj i sceni za odrasle, od 1986. godine do danas. Igrao je u nekoliko značajnih filmskih i TV ostvarenja. Piše i objavljuje poeziju i prozu za djecu. Na njegove stihove komponovano je više od osamdeset pjesama. Dobitnik je brojnih nagrada za tekst i kompoziciju na festivalima dječje pjesme. Često se pojavljuje kao scenarista i voditelj na festivalima i manifestacijama u zemlji i regionu.

Crnogorski orkestar mladih (COM) osnovalo je Udruženje mladih umjetnika Crne Gore, 2018. godine. U septembru 2019, postaje predstavnik Crne Gore u Evropskoj orkestarskoj federaciji. Orkestar okuplja najuspješnije mlade crnogorske muzičare koji dijele ideju savremenog nacionalnog ansambla. Modernim zvukom i s akcentom na savremenom umjetničkom stvaralaštvu, najčešće se obraća publici nove generacije. Repertoar, pored poznatih djela klasične literature, čini savremena umjetnička muzika domaćih i stranih kompozitora, kao i eksperimentalni spoj drame i umjetničke muzike. Za kompoziciju Nokturno za solo violinu, orkestar i elektroniku, kompozitora Milivoja Pićurića snimio je koncertni spot koji je emitovan na ruskoj televiziji Россия-Культура, dostigavši milionsku gledanost. Orkestar je nastupao u Frajburgu (Njemačka) u koncertnoj sali E-Werk, u Hrvatskom nacionalnom kazalištu u Splitu, na otvaranju Međunarodnog festivalaKotorArt, na Festivalu Wild Beauty Art, u Muzičkom centru Crne Gore, Kraljevskom pozorištu Zetski dom itd. Od osnivanja, Orkestar je poručio i izveo preko deset premijera savremenih kompozicija, što ga čini jednim od važnijih kreatora savremene kulturne baštine Crne Gore.

premil.jpg

Premil Petrović, osnivač, umjetnički direktor i dirigent Orkestra bez granica, s kojim je 2015. godine snimio album za Izdavačku kuću Universal Music – Deutsche Grammophon. Diplomirao je dirigovanje na Visokoj školi za muziku Hans Ajsler u Berlinu, u klasi prof. Vinfrida Milera. Muzičko pozorište Cinema REX osnovao je u Beogradu, 1996. godine. Njegov repertoar uključuje interpretacije stare muzike, opere i simfonije klasicizma i romantizma, kao i premijere savremene muzike. Premijerno je dirigovao operama Isidore Žebeljan, jedne od najistaknutijih savremenih srpskih kompozitora. Često diriguje u eksperimentalnim muzičkim pozorištima, poput produkcije Šenbergovog Pjeroa mjesečara, u režiji Brusa  Labrusa, za čiji je film, pod istim nazivom, snimio drugo izvođenje. Sarađivao je s rediteljem Bretom Bejlijem na postkolonijalnoj produkciji Verdijeve opere Makbet, u aranžmanu Fabricija Kasola u Kejptaunu, koja je zatim prikazana na najznačajnijim evropskim festivalima, 2014. godine. Dirigovao je u Vankuverskoj i Filadelfijskoj operi, Pozorištu Kolon u Buenos Ajresu, zatim Filharmonijskim orkestrom Kejptauna, Oklandskim filharmonijskim orkestrom i brojnim evropskim orkestrima. Dobitnik je Nagrade Hans Ajsler, za interpretaciju savremene muzike.

Rambo Amadeus.jpg

Rambo Amadeus, pseudonim Antonija Pušića, sastavljen iz imena Džona Ramba i Volfganga Amadeusa Mocarta, spada u popularne fenomene rođene i ostvarene na muzičkoj sceni bivše Jugoslavije. U svojim pjesmama kombinuje satiričnu poeziju o ljudskoj prirodi i besmislenosti lokalne politike s mješavinom muzičkih stilova u koje spadaju džez, rok, hip-hop, dram end bejs. Njegovi nastupi, zasnovani na snimljenim pjesmama, zbog toga su uvijek nadograđeni improvizacijom i humorom. Objavio je albume: Hoćemo, gusle (PGP-RTB, 1989), Psihološkopropagandni komplet M-91 (PGP-RTB, 1991), K.P.G.S. (De Production/Master Records, 1993), Lažni car Šćepan Mali (De Production, 1994), O, tugo jesenja (PGP-RTB, 1998), Čobane, vrati se (Dallas Records, 2000), Oprem dobro (B92, 2005), Hipišizik metafizik (PGR-RTB, 2008), Vrh dna (Mascom Records, 2015). Diplomirao je turizmologiju na Prirodno-matematičkom fakultetu u Beogradu i višestruki je prvak bivše Jugoslavije u jedrenju. Na takmičenju za Pjesmu Evrovizije predstavljao je Crnu Goru 2012. godine, s pjesmom Euro Neuro.

ivan.jpg

Ivan Marović je završio osnovno i srednje muzičko obrazovanje u Kotoru, studirao je kompoziciju na Cetinju. Pohađao je brojne seminare iz oblasti kompozicije, filmske muzike i džeza u zemlji i inostranstvu. Napisao je muziku za brojne pozorišne predstave, i nekoliko filmova. Bavi se autorskom, primijenjenom, džez i klasičnom muzikom. Napisao je više kompozicija koje su bile narudžba Festivala KotorArt: Iskra Besamrtna za gudače, Kotor 1979, za gudače i matricu, i dva duvačka kvinteta – Karneval u magli i Zorna. Trenutno živi u Berlinu.

aleksandar.jpg

Aleksandar Perunović diplomirao je i magistrirao na odsjeku za Kompoziciju na Muzičkoj akademiji na Cetinju, u klasi Žarka Mirkovića, a doktorirao na istom odsjeku na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi Srđana Hofmana. Autor je velikog broja solističkih, kamernih, horskih i orkestarskih djela, kao i ostvarenjâ koja izlaze iz okvira strogo muzičkog izraza (muzički teatar, primjena elektronike i multimedije). Djela su mu izvođena u Crnoj Gori (autorski koncerti, festivali KotorArt, Budva – Grad teatar, A tempo itd.), regionu (Međunarodne tribine kompozitora u Beogradu, Mokranjčevi dani u Negotinu itd.), kao i širom Evrope (Internationales Theater u Frankfurtu, Muzej savremene umjetnosti Palais de Tokyo u Parizu, Музей Духовних Скарбів Украіни u Kijevu, Teatri Migjeni u Skadru, Konserthuset u Geteborgu, više gradova u Austriji, Njemačkoj, Holandiji, Švajcarskoj, Italiji, Poljskoj itd.). Mnoga od ovdje izvedenih djela nastala su kao narudžbe izvođača, ansambala, festivala. Radi kao vanredni profesor na predmetima Muzički oblici i Harmonija na Muzičkoj akademiji na Cetinju, a član je i Odbora za muzičke umjetnosti u Crnogorskoj akademiji nauka i umjetnosti.

IMG_4055.jpeg

Milica Milanović​, profesor solo pjevanja u muzičkoj školi ŠOSMO Vida Matjan u Kotoru i direktor Internacionalnog takmičenja Brina Špiler, nakon završene muzičke škole u klasi prof. Mirele Šćasni, diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu u klasi prof. Milice Stojadinović i magistrirala u klasi prof. Aleksandre Ristić. Sa kolegama iz Kamernog hora Muzičke akademije dijeli uspjehe i nagrade na scenama u Italiji, Rusiji, Slovačkoj, Njemačkoj, Poljskoj i zemljama bivše Jugoslavije. Nastupala je na svim scenama Bosne i Hercegovine kao predstavnica fakulteta, kao i sa orkestrom Muzičke akademije Cetinje pod dirigentskom palicom Radovana Papovica u Sloveniji, Austriji, Albaniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, na Novogodišnjim programima Gradteatra Budva, Oktobarskim danima Herceg Novog.Tumačila je ulogu sestre Anđelike u istoimenoj operi Đakoma Pučinija i Mare u operi Đani Skikić Đakoma Pučinija/Marije Ščasni Spralje/Slađane Vujović, zatim Marte u operi Jolanta Petra Iljiča Čajkovskog, Kaćuše u mjuziklu San o Boki Peđe Ristića. Nastupala je na koncertima Novske dive, Lo Spettacolo, Četiri soprana, U susret ljetu, na festivalu Operosa. Premijerno je izvela kompoziciju Pogledi Nine Petković na KotorArt Don Brankovim danima muzike.