#SYNERGY

2023-07-16 21:00

Crkva Sv. Duha

nedjelja, 16. jul
Crkva Sv. Duha, 21 h
#SYNERGY

PROGRAM

Milivoje Pićurić (1985)
Air
Izvode: Dušan Obrenović, violina, Andrijana Durmišević, violina, Marija Božić, viola,
Teodora Uskoković, violončelo

Vazduh je mješavina mnogih gasova i sitnih čestica prašine. To je čist gas u kome živa bića žive i dišu. Ima neodređeni oblik i zapreminu. Ima masu i težinu, budući da se radi o materiji. Težina vazduha stvara atmosferski pritisak. U svemiru nema vazduha.

Milivoje Pićurić

Ardian Halimi (1990)
On the edge of silence
Izvode: Egli Prifti, klavir, Tereza Horakova, violina, Entelja Ćarkađilja, viola, Arijan
Žerka, violončelo

Klavirski kvartet „On the Edge of Silence” [Na ivici tišine] opisuje zvukove koji dolaze iz daleke tišine i nestaju nazad u tami. Devet različitih dijelova koji su jasno odvojeni slobodno se prelivaju jedan u drugi, stvarajući desetominutni prikaz boja, ritmova, zvukova i šumova kreiranih savremenim tehnikama sviranja. Ova bogato obojena paleta zvukova povešće nas na putovanje, čak će nas i eho trozvuka koji djeluje kao pogled u istoriju podsjetiti na prošlost. Na samom kraju, zvuci će nestati u šaputavim šumovima, ostavljajući samo svoje siluete koje još osjećamo u tišini. Tek kad smo na ivici tišine, čućemo svoj unutrašnji glas.

Ardian Halimi

Nina Perović (1985)
Encounters
Izvode: Alenka Bogataj, flauta, Leufat Bučuku, violina, Milena Petković, violina,
Marija Ticl, glas, Andi Duraku, klavir
 
Kompozicija „Encounters” nastala je zahvaljujući kreativnim doprinosima Marije Ticl, Alenke Bogataj, Milene Petković, Andija Durakua i Leufata Bučukua. Neke od improvizacija koje su izvođači odsvirali kao reakciju na prvu verziju partiture, ušle su u sastav kompozicije zajedno s prethodno snimljenim zvukovima Dubrovnika tokom mog boravka tamo. Nezaustavljiva horda ljudi kojoj sam prisustvovala svaki dan tokom tog perioda suprotstavlja se ideji susreta koju smo razvili u procesu stvaranja kompozicije. „Encounters” je inspirisana delom Martina Bubera „I and Thou” [Ja i ti].

Nina Perović

Matija Krečić (1988)
Big Ship Full Of Joy and Crap

Izvode: Klavirski trio Iskra – Dušan Obrenović, violina, Teodora Uskoković, violončelo, Miljana Nikolić, klavir Danju pristiže kruzer. Dođe, iskrca ljude, pokupi ih nakon nekog vremena i ode. Još jedan čeka u zalivu. Brod truje more, uznemirava i ubija životinje, a svojim zvukovima zagađuje životnu sredinu. Turisti preplavljuju mali centar grada. Ulice su u trenu pune, ljudi su glasni, donose gomilu smeća, ali i nešto novca. A to nadmašuje sve ostalo, kažu. Noću je mir. Pogotovo ako Kotor posmatrate s druge strane zaliva.

Matija Krečič

Krešnik Aličkaj (1982)
Kuartet pianistik
Izvode: Egli Prifti, klavir, Tereza Horakova, violina, Entelja Ćarkađilja, viola, Kistina
Basili, violončelo

Kulturno nasljeđe u Albaniji evidentno je posvuda. Možete putovati u različita vremena samo gledajući različite lokacije i objekte, spomenike. Pokušao sam da to oslikam u svojoj kompoziciji koristeći originalne teme u duhu albanske tradicionalne muzike, kako homofone, tako i polifone. Trenuci modalnih ljestvica, u kombinaciji s ritmovima i tradicionalnim duhom, utkani su u moderne muzičke forme i jezik izražavanja.

Krešnik Aličkaj

Timotej Kosovinc (1991)
Unheard story
I Prologue
II Insight
Izvode: Alenka Bogataj, flauta, Timotej Kosovinc, gitara, Kristina Basili, violončelo,
Tim Jančar, klavir

„Unheard Story” inspirisana je opštim urbanim rastom koji okružuje „Šopen Piano Fest” u Prištini. Govori o nama, različitim ljudima s različitim životnim pričama koji živimo zajedno, ali se ne poznajemo. Često nismo voljni da slušamo jedni druge. „Neviđena” priča našeg komšije mogla bi da nas iznenadi i mogli bismo da dođemo do neočekivanih i važnih uvida.

Timotej Kosovinc

Partneri:

Milivoje.jpg

Milivoje Pićurić studirao je kompoziciju na Muzičkoj akademiji na Cetinju, u klasi prof. Žarka Mirkovića i na Muzičkoj akademiji u Ljubljani, u klasi prof. Pavela Mihelčića, a master je završio na Fakutetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Srđana Hofmana. Piše kompozicije za solo instrumente, kamerne ansamble, horska i orkestarska djela. Njegova najznačajnija ostvarenja su: Svita za klavir, Pezzo concertante, za klavir i orkestar, Nokturno, za violinu, gudački orkestar i elektorniku, Intro for Titex concert. Djela su mu izvođena na brojnim koncertima i festivalima u zemlji i inostranstvu – u Srbiji, Austriji, Albaniji, Rusiji, Sloveniji. Određene kompozicije snimile su radio i televizijske stanice, a neke su i štampane. Član je brojnih crnogorskih muzičkih grupa s kojima izvodi i snima džez, alternativnu i eksperimentalnu muziku. Kao dirigent, sa Crnogorskim omladinskim orkestrom premijerno je izveo brojne kompozicije, kako svoja tako i djela savremenih autora. Piše primijenjenu muziku za pozorište i televiziju. Radi kao profesor u Muzičkoj školi Vasa Pavić u Podgorici.

Ardijan.jpg

Ardijan Halimi studirao je kompoziciju na Prištinskom univerzitetu, u klasi Mendija Menđićija, Konzervatorijumu ArtEZ u Zveleu, u Holandiji, u klasi prof. Alekse Manasena, Muzičkom univerzitetu u Frajburgu, u klasi prof. Kornelijusa Šbera, gdje je stekao i master diplomu, u klasi prof. Johanesa Šelhorna. Usavršavao se radeći s kompozitorima kao što su Isabel Mundri, Marsel Rojter, Mihalis Lapidakis, i s ansamblima Lucilin i Recherche. Dva puta je bio pobjednik takmičenja za kompoziciju Ministarstva kulture Republike Kosovo sa svojim kamernim djelima Kvartet i Inside-Out, tokom 2018. i 2019. godine. Njegova djela izvodili su poznati solisti i ansambli savremene muzike na Kosovu, u Njemačkoj, Holandiji, Luksemburgu, Italiji i Bugarskoj, među kojima su ansambli Recherche, Lucilin, Sinfonietta, kvartet Minguet, Orkest DE Ereprijs, Tio Sonora, Ansambl Instituta za novu muziku u Frajburugu, Kosovski filharmonijski orkestar. Njegove kompozicije premijerno su izvođene na međunarodnim festivalima: ReMusica u Prištini, Donaueschinger Musiktage – Next Generation, Martovski muzički dani Međunarodnog festivala u Rusama u Bugarskoj.

Nina.jpg

Nina Perović završila je na Muzičkoj akademiji u Cetinju istovremeno osnovne i specijalističke studije kompozicije, u klasi prof. Žarka Mirkovića, i klavira, u klasi prof. Aleksandra Serdara i prof. Vladimira Bočkarjova. Master diplomu stekla je na Muzičkoj akademiji u Ljubljani, u klasi prof. Uroša Rojka. Završila je doktorske studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Srđana Hofmana, kao i postdiplomske studije kompozicije na Univerzitetu za muziku i izvođačke umjetnosti u Gracu, u klasi prof. Klausa Langa. Primarna interesovanja su joj akustična i elektronska muzika, ali piše i muziku za pozorište i film, a uključena je i u više projekata za djecu. Njen opus obuhvata djela za simfonijski orkestar, vokalne, kamerne i vokalno-instrumentalne ansamble, solo instrumente. Njene kompozicije izvođene su u prestižnim koncertnim salama i na brojnim muzičkim festivalima u različitim evropskim zemljama. Učestvovala je na majstorskim kursevima za kompoziciju, radeći s kompozitorima među kojima su: Manos Cangaris, Eno Pope, Vinko Globokar, Stegan Prins. Članica je Muzičkog odjeljenja u Crnogorskoj akademiji nauka i umjetnosti. Radi kao asistent i profesor na Muzičkoj akademiji na Cetinju.

Matija.jpg

Matija Krečič, violinista i kompozitor, stekao je diplomu na Koruškom državnom konzervatorijumu u Klagenfurtu, na kojem je studirao violinu, u klasi prof. Helfrida Fistera, i kompoziciju, u klasi prof. Alfreda Stingla. Napisao je muziku za više kratkih filmova i pozorišnih predstava. Aranžirao je muziku koju potpisuje Magnifico za srpski film Montevideo, vidimo se, reditelja Dragana Bjelogrlića. Veoma je tražen kao aranžer. Komponovao je djela za više slovenačkih solista i ansambala među kojima su Mate Bekavac, Bernarda Fink, Tanja Sonc, Jan Gričar, Ansambl Janus Atelier, MD7, Duo Furioso, Carpe Artem, Metabonma, Simfonijski orkestar Cantabile, Ansambl Ingenium, APZ Tone Tomšič, Ljubljanski madrigalisti. Njegova muzika objavljena je na dva kompakt-diska, Architexture (Janus Atelier, 2014) i Cut/ Rez (ZKP RTV Slovenia, 2020). Sarađuje sa umjetnicima i ansamblima kao što su Magnifico, Tomaž Hostnik, Teo Collori in Momento Cigano, Tango story. Član je Društva slovenačkih kompozitora i suosnivač muzičkog kolektiva Janus Atelier. Svjetski priznati violinista Danijel Houpe izveo je njegov komad In a Melting Pot 2021. godine, tokom koncertne serije Europe@Home.

Kreshnik.jpg

Krešnik Aličkaj diplomirao je muzičku pedagogiju i kompoziciju na Prištinskom univerzitetu, u klasi prof. Mendija Menđićija, studenta čuvenog Kžištofa Pendereckog. Završio je master program iz muzičke teorije i kompozicije. Radio kao profesor harmonije i harmonske analize na muzičkom departmanu Fakulteta umjetnosti Prištinskog univerziteta. Napisao je četiri simfonije, pet koncerata – za violinu i klavir, trombon, klarinet, gitaru i za violinu, kao i Kantatu Majka Tereza, brojna kamerna djela i nekoliko horskih. Najveći broj njegovih djela izveden je na Kosovu, dok su neke kompozicije predstavljene i evropskoj publici. Njegovu prvu simfoniju premijerno je izveo Kosovski simfonijski orkestar, 2009. godine. Premijerno je izvedeno više njegovih djela tokom 2012. godine. Simfoniju br. 2 izveo je Kosovski simfonijski orkestar na Kosovu, dok je gudački kvartet izveo Gudački kvartet Gegus u Sloveniji i Austriji. Kompoziciju Dardania Sacra izveo je ansambl Flex u Hanoveru, a komad Viotar za violinu i gitaru Pjer Fušner i Žeremi Žuv u Parizu. Duo Dance, za eufonijum i vibrafon izveli su Daniel van Tinen i Danel Moro 2019, a Wind trio ansambl Willingdon House Music iz Londona, 2020. godine.

Timotej.jpg

Timotej Kosovinc, gitarista i kompozitor, piše za različite muzičke instrumente i ansamble, a posebno je posvećen koncertnoj muzici. U svom stvaralaštvu kombinuje klasične i moderne pristupe kompoziciji koristeći materijal koji crpi iz popularne muzike. Njegov glavni cilj je da govori muzičkim jezikom razumljivim svima koji vole muziku i istovremeno da istražuje dubinu ljudske duše i uma. Studirao je na Univerzitetu za muziku i izvođačke umjetnosti u Beču, gdje je diplomirao gitaru, u klasi prof. Alvara Pjerija i kompoziciju i muzičku teoriju, u klasi prof. Johanesa Kreca i prof. Detleva Miler-Sjemensa. Trenutno je na doktorskim studijama iz muzičke analize na istom univerzitetu. Kao kompozitor i gitarista, pobjednik je brojnih međunarodnih takimčenja i redovan gost u prominentnim koncertnim salama kao što su Muzikferajn u Beču, Slovenačka filharmonija u Ljubljani, Cankarjev dom u Ljubljani. Član je više različitih ansambala i redovno sarađuje s brojnim muzičarima i umjetnicima na međunarodnim projektima. Objavio je svoj debitantski kompakt-disk pod nazivom The Good Moment (Contrastes Records), 2022. godine, na kojem svira vlastitu muziku za gitaru.