ponedjeljak, 17. jul
Kreativni Hab Kotor, 21 h
#SYNERGY
PROGRAM
Mira Milosavljević (1993)
Conversations Within
Izvode: Andrijana Durmišević, violina, Milena Petković, violina, Magdalena Burhan, viola, Kristina Basili, violončelo
Ova kompozicija istražuje slobodu koju nalazimo u sebi kada smo suočeni s ograničenjima spoljašnjeg svijeta, s disonantnim harmonijama koje prenose osjećaj borbe i otpora. Isprepletani zvuci instrumenata predstavljaju interakciju između našeg unutrašnjeg i spoljašnjeg ’ja’, dok nastojimo da se oslobodimo spoljašnjih ograničenja i krčimo sopstvene puteve ka samospoznaji.
Mira Milosavljević
Predrag Radisavljević (1993)
Kulshedra
Izvode: Marija Ticl, glas, Martina Jembrišak, harmonika,
„Kulshedra” za ženski glas, harmoniku i živu elektroniku inspirisana je albanskom mitologijom. U kompoziciji su zastupljene proširene instrumentalne tehnike. Zvuk se obrađuje uživo i akustični zvuk harmonike i glasa se ne čuju u publici. Napomena: Nastup uživo je glasan. Molimo vas da ne stojite blizu zvučnika.
Predrag Radisavljević
Kris Sopićoti (1994)
Noise
Izvode: Andrijana Durmišević, violina, Dušan Obrenović, violina, Magdalena Burhan, viola, Arijan Žerka, violončelo
„Noise” [Buka] naslov je koji sam odabrao za svoju novu kompoziciju! Tokom ljeta 2022. godine boravio sam u Beogradu (Srbija). Ova kompozicija je dvostavačna, a inspirisao me je zvuk rijeka Dunava i Save i raznolikost zvukova grada koje nalazim u Beogradu. Prvi stav govori o zvuku rijeke, ali ne o zvuku površine ili rijeke koja teče, već onaj koji kao da ste uronjeni u rijeku. Moj kvartet počinje tonom D, kao referenca na početno slovo u nazivu Dunava. Drugi stav govori o zvuku grada s proširenijim tehnikama i različitim zvučnim pejzažima koji opisuju raznolikosti grada.
Kris Sopićoti
Tomislav Oliver (1987)
Korbe
Izvodi: Teodora Uskoković, violončelo
„Korbe” su u jeziku starih Bokelja i Mediteranaca označavale drvena brodska rebra, dio čamca koji je spojen s kobilicom i služio je kao kostur broda. Njegov sami temelj omogućava mu primarnu funkciju – da se održava na vodi. Njihov sklad je u antici bio metafora Harmonije (Ἁρμονία), boginje sloge po kojoj je pojam sklada u umjetnostima, arhitekturi, ali i sklada među ljudima dobio ime. Ova brodska rebra, životno bitna svakom moreplovcu, postala su mi tako metafora životnog sklada Mediteranaca, ali i glavna inspiracija za kompoziciju nastalu tokom rezidencije u Kotoru. Tema kojom sam se trebao baviti tijekom rezidencije bila je multikonfesionalnost ovog starog grada, koji mi je svakim danom i svakim susretom s njegovim ljudima otkrivao svoje slojeve, bogatu kulturu protkanu različitim uticajima, ali i ideal duhovne slobode koja je bila moguća samo kroz sklad među ovim različitostima te povezanost njegovih ljudi i vjernika. Dokle god čuva svoju duhovnu slobodu i sklad, Kotor će i dalje ’ploviti’.
Tomislav Oliver
Jetmir Zaganjori (1994)
Anosmia
Izvode: Tereza Horakova, violina, Leufat Bučuku, violina, Marija Božić, viola, Teodora Uskoković, violončelo
Kompozicija o kovidu-19 nastala je prema zahtjevima partnera festivala u Ljubljani. Jedan uobičajeni simptom kovida-19 koji može trajati sve dok traje kovid-19 jeste anosmija. Poznata i kao spljepilo za mirise, anosmija je gubitak osjetljivosti na jedan ili više mirisa. Anosmija može biti privremena ili trajna. Djelo je trodjelnog oblika s kontrastnim središnjim dijelom. Prvi dio kompozicije zamišljen je kao tijelo ili zdravi subjekt (osoba dobrog zdravlja), dok središnji dio predstavlja tijelo koje je zaraženo virusom kovida-19. Nakon infekcije, u organizmu se događaju promjene koje dovode do otežanog disanja i izrazitog umora. To se ogleda u načinu pisanja i stvaranja djela koja su sada sva transformisana. Stvara se kontrast s prvim dijelom kompozicije. U trećem dijelu dolazi do povratka u zdravo stanje čoveka, što se ogleda u povratku na prvu temu, ali ipak može doći do sitnih problema ili promjena (dugi kovid-19). Cijela kompozicija nastala je na autohtonim albanskim modusima, gdje njihova kombinacija istovremeno daje multimodalni zvuk.
Jetmir Zaganjori
Helena Skljarov (1993)
Ljubljana
Izvode: Alenka Bogataj, flauta, Kristina Basili, violončelo, Martina Jembrišak, harmonika
Kompozicija „Ljubljana” bazira se na spoju muzičke i vizualne umjetnosti, a zasnovana je na dokumentovanoj šetnji Ljubljanom tokom mog ljetneg boravka 2022. godine. Elektronika je izrađena u programu MaxMSP, a algoritmi su osjetljivi na vizualne podražaje (boje i pokret) te reaguju na sam video – što rezultira specifičnom zvukovnom slikom. Tri instrumenta prate slikarske intervencije na videu i na taj način ozvučuju, odnosno ’uglazbljuju’ vedute i boje Ljubljane.
Helena Skljarov
Mira Milosavljević kompoziciju je studirala na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Njene kompozicije izvođene su na Međunarodnoj tribini kompozitora u Beogradu, Festivalu KoMA, Festivalu Instituta za kinematografiju Gerasimov u Moskvi, Festivalu TACT, kao i na festivalima u Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj i Belgiji, a javno su emitovane u Velikoj Britaniji. Piše muziku za televizijske drame i komade. Bila je nosliac stipendije Dositeja, Fondacije za mlade talente Republike Srbije, kao i Nagrade Stevan Hristić, 2016. i 2017. godine. Takođe, dobila je stipendiju za učešće u programu savremene muzike Next Generation na Festivalu Donaueschinger Musiktage i stipendije Britanskog muzičkog društva na Gaudeamus Muziekweeku u Utrehtu, gdje je učestvovala u radionici Music and Contemporary Compositional Techniques, pod mentorstvom Rozali Hirs i Music Theatre pod mentorstvom Tanazisa Deligianisa. Njena kompozicija Knotenpunkt odabrana je da predstavlja Srbiju na 66. Međunarodnom Rostrumu kompozitora, 2016. godine. Pobijedila je na takmičenju Radio Beograda za novu originalnu muziku za emisiju Dobro jutro, deco, 2020. godine.
Predrag Radisavljević završio je osnovne i master studije na odsjeku za harmoniku Fakulteta umetnosti u Nišu, u klasi prof. Miljana Bjeletića. Obrazovanje je nastavio na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Osnovne i master studije kompozicije završio je u klasi prof. Branke Popović, a potom je 2020. upisao master program muzičke produkcije, a 2021. doktorske akademske studije kompozicije. Kao kompozitor sarađivao je sa Kamernim orkestrom Šlezinger, Niškim simfonijskim orkestrom, Orkestrom harmonika Unterpfafenhofena iz Njemačke, Kamernim orkestrom Montenegrini iz Crne Gore, Kragujevačkim akademskim orkestrom akordeonista, s Vlatkom Stefanovskim, Kamernim ansamblom Art Family, a učestvovao je i u brojnim pozorišnim i filmskim projektima. Autor je kompozicije Oplenac za glas, harmoniku i violončeo, na tekst Matije Bećkovića, koja je izvedena u Centru Sava u Beogradu i Operi u Dohi u Kataru, kao i kompozicije Dolls of Blood za harmoniku, koja je premijerno izvedena u Španiji i koju je objavio Izdavački centar Fakulteta umetnosti u Nišu. Njegova djela izvođena su u Srbiji, Španiji, Kanadi, SAD, Kataru, Slovačkoj, Austriji, Hrvatskoj, Crnoj Gori. Radi kao asistent na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, od 2020. godine.
Kris Sopićoti diplomirao je kompoziciju na Univerzitetu umjetnosti u Tirani, u klasi prof. Aleksandera Pečije. Bio je na šestomjesečnoj razmjeni studenata na Konzervatorijumu Đuzepe Tartini u Trstu, u klasi prof. Fabija Nidera, 2016. godine, u okviru programa Erasmus+. Učestvovao je u brojnim majstorskim kursevima radeći s eminentnim kompozitorima kao što su Balaš Horvat, Ivo Medak, Stefano Belon, Alesandro Ola, Danile Leda, Ada Đentile, Tomas Simaku, Johanes Krec. Njegove kompozicije izvedene su na studentskim koncertima – Trio za klavir, violinu i violončelo, 5 Tables za klavir, Gudački kvartet, na Pianodromu u Edinburgu – Varijacije za klavir, violinu i violončelo, Sonata za klavir, Gudački kvartet, Parafraza iz Klavirskog koncerta br. 1, na Koncertu novih albanskih kompozitora – Gudački kvartet br. 1 La Creazione Laica, u Bogoti i Sidneju – AlbPhonia 1, dok je u Veneciji njegova djela izvodio ansambl Enydra. Radi kao kompozitor na projektu Music Without Border Ministarstva kulture i Centra za održivi razvoj u Albaniji. Kompozitor Alan Holi i Kamerni ansambl Sirius izabrali su ga da piše nova djela i da ih premijerno predstavi u Sidneju 2019. godine.
Tomislav Oliver diplomirao je muzikologiju i kompoziciju, u klasi Marka Ruždjaka na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Usavršavao se na postdiplomskim studijima na Univerzitetu Mozarteum u Salzburgu, u klasi Stefana Vinklera, Muzičkom koledžu Katalonije (ESMUC) u Barseloni, u klasi prof. Maurisija Sotela i Univerzitetu umjetnosti u Gracu, u klasi prof. Marka Cicilianija i prof. Francka Bedrosiana. Učestvovao je u majstorskim kursevima poznatih kompozitora kao što su Najdžel Ozborn, Mihael Vendeberg, Klaus Lang, Rebeka Saunders, Elena Mendoza, Žuao Pedro Oliveira itd. Autor je kamerne i simfonijske muzike, muzike za eksperimentalne filmove, balet, savremeni ples i elektroniku. Ostvario je saradnju s renomiranim umjetnicima i ansamblima među kojima su ansambli Riot, Kebyart, Cantus, Trio Clara Haskil, Zagrebačka filharmonija itd. Sarađuje s umjetnicima iz različitih polja umjetničkog djelovanja, a intenzivno sa svojim prijateljima iz umjetničkog kolektiva B. A. K. A. koji stavlja akcenat na eksperimentisanje sa elektornskom muzikom, dizajn zvuka i audio-vizuelne projekte. Umjetnički je direktor Muzičkog bijenala u Zagrebu i docent na Odsjeku za kompoziciju i teoriju muzike na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Jetmir Zaganjori završio je osnovne i master studije kompozicije na Univerzitetu umjetnosti u Tirani, u klasi prof. Vasilja Tolea. Dobitnik je specijalne nagrade za mladog kompozitora na takmičenju Ministarstva kulture u Tirani. U svojim kompozicijama njeguje specifičan muzički jezik koji sadrži kompleksnost različitih modalnih ljestvica preko kojih čuva autentičnost albanske tradicionalne muzike, u kombinaciji s klasičnom harmonijom. Stare tradicionalne pjesme iz njegovog rodnog grada Skadra postale su geneza stvaralaštva, konkretno Teme sa varijacijama za klavir i horske kompozicije Tu qajë Nëna me radhe. Autor je Svite za orkestar zasnovane na tri različite lokalne harmonije. Balet Balkan ekspres, čiji je libreto nastao prema istoimenoj knjizi Stefana Čapalikua, prepoznatljive je harmonske i ritmičke teksture i u njemu koristi folklorne pjesme. Učestvovao je na Ljetnjoj školi u Irskoj, 2019. godine, gdje je predstavio Trio za klavir, klarinet i sopran Muji, Halili and Zana, kao i na Tiranskoj kompozitorskoj akademiji. Kvalifikaovao se za učešće na Festivalu ManiFeste (Ircam, Pariz), 2020. godine, ali je takmičenje odloženo zbog pandemije.
Helena Skljarov diplomirala je muzikologiju na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Zagrebu, a potom kompoziciju, pod mentorstvom prof. Berislava Šipuša. Studirala je na Nacionalnom konzervatorijumu za muziku i ples (CNSMD) u Lionu, u klasi prof. Martina Matalona, 2019. i 2020. godine. Učestvovala je na brojnim majstorskim kursevima radeći s kompozitorima kao što su Irvin Arditi, Tristan Mirel, Paskal Rofe, Elena Mendoza, Aleksander Šubert itd. Dobitnica je Rektorske nagrade Univerziteta u Zagrebu za kompoziciju Pulsar. Bila je rezidentni kompozitor Festivala u Eks an Provansu. Njen opus čini više od četrdeset kompozicija za različite solističke instrumente, veće ili manje kamerne ansamble, jedna simfonija i dvije opere. Trenutno je zainteresovana za muzički teatar i interdisciplinarnu umjetnost. Održala je prvu izložbu svog projekta SoundArt u kojem je istraživala odnose između slike i zvuka kroz muzički softver, u Zagrebu, 2020. godine. Njen gudački kvartet Silence odabran je za Festival ISCM World New Music Days u Šangaju i Nankingu, u Kini. Radi kao asistent na Departmanu za kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Zagrabu, od 2023. godine.