NEODUSTAJANJE

2024-07-25 21:30

Samostanski kompleks Sv. Nikole, Prčanj

četvrtak, 25. jul
Samostanski kompleks Sv. Nikole, Prčanj, 21.30 h
NEODUSTAJANJE
Monodrama

Marija Medenica, autorka predstave
Saradnice na tekstu i režiji: Divna Stojanov i Maja Grgić
Kompozitorka: Irena Popović Dragović
Kostimografkinja: Marina Sremac
Dizajner svjetla: Igor Ljubić
Dizajnerka tona: Sofija Paskoski
Dizajnerka plakata: Milica Rakonjac
Fotografije: Srđan Doroški
Saradnik na scenskom pokretu: Igor Greksa
Saradnik na izradi video-materijala: Srđan Radaković

 

Monodrama Neodustajanje tematizuje fenomen pozorišta iz zakulisne perspektive i predstavlja na neki način „virenje kroz ključaonicu“ u intimni prostor jedne glumice. Njeno stasavanje u umjetničkom svijetu ispunjeno je brojnim izazovima i dilemama, a najvažnija odluka koju treba da donese jeste da li da odustane od pozorišta.

„U procesu rada s glumicom Marijom Medenicom pokušala sam da napravim muziku koja je njen partner. Onaj sloj teksta koji se nikad ne napiše ili izgovori. Slojevitost Marijinog umjetničkog bića je toliko bogata da mi je bilo čak i jako jednostavno da se razmaštam i iskomponujem muziku koja će joj pomoći da ’ne odustane’ od one najiskrenije ideje da stvori jedan artistički komad. Ona govori u ime svih nas koji smo na tom putu istine ili bar pokušavamo da budemo, istrajemo i ne odustanemo. Glas u songu je Marijin vapaj i njena iskrena, čista ispovest o tome gde nam je teatar, njen pevani monolog u kome nas upozorava i opominje gde smo svi mi u današnjem svetu. Zahvalna sam na ovom procesu.“

Irena Popović Dragović, kompozitorka

Partneri programa:

Neodustajanje (2) (autor foto. Srđan Doroški).jpg

Marija Medenica, glumica, nakon završene Gimnazije u Obrenovcu i tri godine studija na grupi za Srpsku književnost i jezik na Filološkom fakultetu u Beogradu, upisala je glumu na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Borisa Isakovića. Zaposlena je u Srpskom narodnom pozorištu od maja 2008. godine. Igrala je i u predstavama drugih pozorišta, kao i na filmu. Petneast godina je vodila dramski studio Ćoše u Obrenovcu, gdje se, osim pedagoškim radom, bavila i režijom. Doktorirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 2022. godine. Pored uloge u predstavi Jevanđelje po F. M. Dostojevskom (režija Jernej Lorenci), među posljednjim ulogama u Srpskom narodnom pozorištu igrala je Fridu (Kafka mašin, režija Veljko  Mićunović), Kapo (Život se sa mnom mnogo poigrao, Davida Grosmana, režija Dino Mustafić), Ditu i Mariju (Berlinski zid, tekst i režija Željko Hubač).